سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پدافند هوایی با تولید سامانه‌های جدید آمادگی دفاع از حریم کشور را دارد

فرمانده پدافند هوایی غرب کشور گفت: با تولید سامانه‌های جدید آمادگی دفاع از حریم هوایی کشور را دارد.

امیر سرتیپ دوم علی اسدی روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر همدان اظهار کرد: امروز پدافند هوایی با بهره‌گیری از توانمندی‌های بومی و شعار اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی، توانسته است در چندسال اخیر در حوزه‌های پدافندی، سامانه‌ها و تجهیزات مورد نیاز خود را تولید کند.

وی افزود: این پدافند با همکاری وزارت دفاع تجهیزات جدیدی را طراحی و ساخته و این تجهیزات در مدار تولید قرار گرفته است.

سرتیپ دوم اسدی تصریح کرد: همه رادارهای قدیمی با تبدیل به فناوری بومی به روز و بازسازی شده است.

وی عنوان کرد: فناوری ساخت انواع رادارهای جدید را داریم و رادارهای نوین بومی همچون رادار آرش، کیهان، مراقب، نظیر و دیگر رادارها را تولید کرده‌ایم.

فرمانده پدافند هوایی غرب کشور (شهدای سوباشی) گفت: این رادارها در انواع فرکانس‌ها کارایی دارد و اجازه نمی‌دهند پرنده‌ای به آسمان کشور نفوذ کند.

وی اظهار کرد: طراحی و ساخت انواع سامانه‌های شنود الکترونیکی به صورت بومی، تقویت سامانه‌های جنگ الکترونیک و بر اساس نیازهای عملیاتی پدافند هوایی کشور در دستور کار قرار داده‌ایم.

سرتیپ دوم اسدی تصریح کرد: طراحی بومی سامانه‌های موشکی جدید بر اساس محورهای تهدید صورت گرفته است و ما سرمایه‌ها را هدر نمی‌دهیم آنچه را که نیاز داریم می‌سازیم.

وی افزود: با ایجاد دانشگاه پدافند هوایی با نام دانشگاه خاتم الانبیا(ص)، جایگاه علمی و رشته‌ای را ارتقا داده‌ایم.

فرمانده پدافند هوایی غرب کشور (شهدای سوباشی) گفت: نسل جدید سامانه‌های توپ‌خانه‌ای ضد هوایی هوشمند و طراحی و تولید سامانه‌های موشکی شاهین بخشی از تولیداتی هست که رونمایی شده و به مرحله تولید انبوه رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: این دستاوردهای عظیم قوت قلبی برای دلدادگان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و دشمن بداند همه چیز برای دفاع از این مرز و بوم آماده شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.