سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایمانیه:

۲۷ هزار میلیارد تومان طرح‌ در هفته دولت به بهره‌برداری رسید

استاندار فارس از افتتاح و بهره برداری طرح‌های مختلف عمرانی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و درمانی، صنعتی و کشاورزی با اعتباری بیش از ۲۷ هزار میلیارد تومان خبر داد.

محمدهادی ایمانیه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه شیراز که در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم علیه السلام انجام شد، ضمن تسلیت دهه آخر ماه صفر و ایام رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام مجتبی علیه السلام و شهادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) گفت: طبق سنت و روش همیشگی نوع بزرگداشت این نوع ایام توسط مردم شریف فارس، همواره به عنوان الگو معروف و مشهور بوده است.

استاندار فارس با گرامیداشت هفته دولت که روز گذشته به پایان رسید، یاد شهیدان رجایی، باهنر و حضرت آیت الله رئیسی را گرامی داشت و افزود: خون شهدا، نهال مقدس نظام جمهوری اسلامی را آبیاری کرد و ما مدیون قطره قطره خون این عزیزان هستیم.

او افزود: در کشوری زندگی می‌کنیم که سایه حکمرانی مرتبط با اهل بیت عصمت و طهارت حکمفرماست و اگر بتوانیم به وظیفه شیعه بودنمان به خوبی عمل کنیم و در مسیر اهل بیت طی مسیر کنیم، در تبلیغ دین بلیغ اسلام موفق خواهیم بود؛ خداوند به مدیران توفیق دهند تا از دستورات اهل بیت در حکمرانی کردن پیروی کنند.

ایمانیه با اشاره به سیزده نکته‌ای که حضرت امام خامنه‌ای مدظله العالی در دیدار اخیر خود با رئیس جمهور و هیات دولت چهاردهم مطرح کردند، آنان را چراغ راهی برای همه دولتمردان جمهوری اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: دولتمردان باید خدای متعال را شکر کنند که این نعمت خدمتگزاری را به آنان داده است.

او، شکرگزاری را با خدمتگزاری عجین دانست و بر ضرورت استفاده از فرصت‌ها تاکید کرد و در ادامه خواستار توجه جدی به تولید ملی شد و گفت: رهبری معظم در موضوع تولید ملی در چندسال گذشته موکدا به این حوزه تاکید داشته اند؛ در استان تلاش‌های ویژه‌ای در این زمینه انجام شده، اما همچنان جای کار وجود دارد لذا مدیران کل بیش از سابق، پس از این فرمایش رهبری مجددا در این مسئله آسیب شناسی کنند و هر جا مشکلی در مقابل تولید کنندگان است را رفع کنند اگر چه بعضی مشکلات در سطح ملی باید رفع شود، اما باید به تولید کنندگان در حد توان استانی کمک کنیم تا بتوانند در شرایط فعلی به کشور کمک کنند.

استاندار فارس با اشاره به عدم امید بستن به دشمن، تصریح کرد: تجربه تاریخی ما نشان می‌دهد وقتی روی پای خود ایستادیم و به اراده، توان، اعتقاد و ملت اعتماد کردیم موفق‌تر بودیم و هرجا روی دشمنان حساب کردیم در پیشرفت کشور تاخیر حاصل شد.

او خردمندانه بودن حکمرانی بر اساس سوال از نظرات کارشناسی و کارشناسانی که در عرصه‌های مختلف صاحب نظر هستند و استفاده از نظرات نخبگان دانشگاهی، میدان داران عرصه‌های مختلف و پیشکسوتان را مورد توجه جه قرار داد و گفت: حکمرانی مادامی خردمندانه‌تر می‌شود که کارشناسان و صاحب نظران بعنوان بازویی مشورتی مجریان به ایفای نقش بپردازند.

نماینده عالی دولت در فارس حضور در بین مردم و در میان مردم و مردم‌داری را یکی دیگر از محور‌های بیانات رهبری معظم در جمع هیات دولت چهاردهم عنوان کرد و گفت: مجددا از مدیران کل استان می‌خواهم میزخدمت‌های هفتگی‌ها را حتما برگزار کنند تا افرادی که به هر دلیل ناامید شدند و نتوانستند در زیر مجموعه مشکل خود را حل کنند، به مدیران کل دسترسی پیدا کرده و مشکل خود را حل کند. بار‌ها به مدیران ارشد گفته ام مواردی را که نمی‌توانند حل کنند در میز‌های خدمت ماهیانه که با حضور بنده برگزار می‌شود، ارباب رجوع را بیاورند تا بتوانیم با فکر جمعی حتی المقدور مشکلات مردم را حل کنیم.

او بر ضرورت پیوست عدالت در هر تصمیم و اقدامی تاکید کرد و افزود: باید به این فکر باشیم که عدالت هم اجرا کنیم چراکه طرح یا پروژه‌ها نباید باعث دورتر شدن فاصله‌های طبقاتی شود.

ایمانیه حکمرانی قانون در فضای مجازی را مورد توجه قرار داد و گفت: اگرچه این مُهِم در اختیارات استان نیست، اما بیش از یک سال و نیم است که در فارس قرارگاه فضای مجازی را ایجاد کرده ایم که در آن علاوه بر رصد فضای مجازی، تولید محتوای مناسب هم انجام می‌دهیم و نتیجه قطعی و دلخواه در آن وقتی ایجاد می‌شود که بصورت ملی به آن توجه شود.

او با اشاره به ضرورت شناسایی ظرفیت‌های کشور گفت: شناسایی ظرفیت کشور و به تبع آن شناسایی ظرفیت‌های استان یک امری حیاتی، دقیق و قابل توجه است. بنابه فرمایش رهبری گرانقدر گردشگری به تنهایی می‌تواند فارس را اداره کند. زوار قبور امامزادگان واجب التعظیم، گردشگران خدمات سلامت، بازدیدکنندگان آثار تاریخی و طبیعی همگی از ظرفیت‌های بسیار ارزشمند فارس است. مدیران موظف هستند در این عرصه‌ها بیشتر تلاش کنند تا هم فضای فرهنگی جامعه ارتقا یابد و هم منافع اقتصادی استان نیز بیشتر شود.

استاندار فارس با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر علاج پیری زودرس جمعیت کشور، تصریح کرد: معظم‌له بار‌ها در لین زمینه هشدار داده اند به نحوی که معظم له خطاب به وزیر محترم بهداشت فرموده اند شخصا در این زمینه پیگیری کنند.

او ادامه داد: قانون صیانت از جمعیت که قانون خوبی است باید اجرا شود در فارس تدبیر شده تا سامانه‌ای نوشته شده، وظایف همه دستگاه‌ها در آن تعریف و کارنامه مدیران اجرایی استان در این زمینه صادر شود تا نقاط ضعف‌ها را جبران کنند.

ایمانیه با تاکید بر اینکه نباید از موانع ترسید، اظهار داشت: هرجا ترس و واهمه‌ای داشتید ولی انجام کار را حق دیدید با توکل به خدا پا در میدان بگذارید چرا که قطعا خدا کمک خواهد کرد، مدیران نباید در مواردی که حق وجود دارد نباید از ورود به آن دلهره داشته باشند.

او انتخاب همکاران جوان، انقلابی و پا به کار را یکی از محور‌های سخنان ارزشمند رهبر انقلاب در جمع دولت چهارم معرفی کرد و افزود: رهبری خطاب به رئیس جمهور محترم فرمودند اگر بتوانید در چهار سال تعدادی جوانِ انقلابیِ پا به کارِ متدینِ متعهد را آنگونه پرورش دهید که آماده مدیریت آینده کشور بشوند، کار ارزشمندی انجام شده است؛ ما الحمدلله در فارس این کار را شروع کرده ایم. تعدادی از جوانان مومن و متعهد استان مشغول به کار هستند تا با کسب تجربه در آینده استان و پیشرفت آن نقش داشته باشند.

عالی‌ترین مقام دولت در فارس بر ضرورت توجه ویژه به معنویت هم اشاره کرد و گفت: اینکه به مسائل رفاهی مردم توجه بشود جایگاه اصلی و اساسی دارد که باید به آن دقت داشت، اما غفلت از مسائل معنوی، اعتقادی و دلخوش کردن به پیشرفت‌های مادی قطعا ما را به زمین خواهد زد بنابراین همه مدیران بابد در کنار پیشرفت‌های سخت افزاری و مادی به فکر روح، روان، اعتقاد و دین و دیانت مردم هم باشند تا آن پیشرفت‌ها به نتیجه درست و قطعی برسد.

استاندار فارس در بخش دیگر سخنان خود به طرح‌هایی که در هفته دولت سال جاری افتتاح و به بهره برداری رسید اشاره کرد و گفت: طرح‌هایی که در هفته گذشته افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت به ارزش روزی که اجرا شده تقریبا ۲۷ هزار میلیارد تومان است که از جمله آن‌ها می‌توان از ۶۸ طرح آب آشامیدنی بویژه در روستا‌هایی که وضعیت بحرانی داشتند، ۹۲ طرح در راه‌های اصلی، فرعی، روستایی و ایل راه‌های عشایر، ۹۴ پروژه در فضا‌های آموزشی، فرهنگی و مسائل هنری، ۹۴ طرح بهداشت و درمانی، ۵۸ طرح برق و پست‌های برق و برق رسانی، ۲۲۷ طرح در مباحث مرتبط با بنیاد مسکن و مسکن، هم در روستا‌ها و هم در شهرها، ۱۸۹ طرح در عمران شهری و روستایی، ۲۷ پروژه ورزشی، ۷۰ پروژه مسائل متفرقه دیگر و ۶۳ پروژه صنعت و کشاورزی نام برد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.