سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت رسیدگی به مطالبات قانونی کارگری در بافق

امام جمعه بافق گفت: کارگران عزیز گلایه‌هایی دارند، هفته گذشته هم تعدادی از کارگر‌ها به نماز جمعه آمدند، گلایه‌هایی دارند از کم توجهی‌ها و بی توجهی‌های مسوالان خود ناراضی بودند.

حسینی امام جمعه بافق گفت: اگر یک کارگر امنیت شغلی نداشته باشد نگران است، وقتی کارگر نگران شد چرخه تولید نگران است و وقتی یک کارگر اضطراب داشت چرخه اقتصاد به مشکل بر می‌خورد باید به این خواسته کارگران رسیدگی شود.

امام جمعه بافق بیان داشت: در آستانه بازگشاییی مدارس هستیم و خیلی از این کارگران نگران هستند، حقوق کافی ندارند و یا دیر پرداخت کرده اند و می‌گویند الان باید برای فرزندانمان لوازم تحریر تهیه کنیم لباس و پوشاک تهیه کنیم جلوی فرزندانمان خجالت می‌کشیم، حق هم دارند و راست می‌گویند.

حسینی گفت: همه کارگران در شرکت‌های مخلف در سنگ اهن و معدن کوشک، نگرانی دارند و برخی از خانواده‌ها تماس می‌گیرند زار زار گربه می‌کنند، آدم خجالت می‌کشد از این مردم اگر واقعا مسئولانی که در راس هستند نمی‌توانند مشکل را حل کنند بیایند بگویند نمیتوانیم تا تصمیمی گرفته شود فکری برداشته شود.

امام جمعه بافق تصریح کرد: اگر مسولی می‌تواند کاری کند ولی واقعا دل به کار نمی‌دهد اینها راباید عزلشان کنند، متاسفانه برخی از افراد هستند که آنقدر سیر شده اند دیگر نگاه به شکم گرسنه کارگر نمی‌کنند و این خوب نیست، کارگر را نباید به استثمار بکشید به بیگاری بکشید این عزیران را، برخی دارند از این کارگران بیگاری می‌کشند.

او گفت: من در اینجا دعوت می‌کنم از مسئولان مربوطه از فرکاندار محترم، دادستان محترم، اطلاعات شورای اسلامی شهر بیایند با هم برویم در محثط معدن از نزدیک وضعیت آنان را ببینیم، حرف آنان را بشنویم و ببنیم مشکلشان چیست؟ 

حسینی افزود: اگر واقعا حل شدنی نیست آنان را قانع کنیم وبگوئیم این مشکل حل شدنی نیست اگر هم قابل حل است چرا باید امنیت شغلی نداشته باشد و فقط قرارد داد ببندند و بعد هم که تمام شد بگویند برو به سلامت.

امام جمعه بافق بیان داشت: کارگر عمر خود را گذاشته است، سلامتی خود را در این پیت‌های معدن گذاشته است که آسیب‌های زیادی دارد و چه بیماری‌های زیادی متحمل می‌شوند این کارگر‌های عزیز باید به مشکلاتشان رسیدگی کرد و خواسته‌های قانونی آنان را باید بررسی و پیگیری کرد.

حسینی افزود: امنیت شغلی در همه قشر‌های مهم است، اگر نباشد دل به کار داده نمی‌شود و اگر این کارگر‌ها نبودند که پیشرفت صنعت را نداشتیم و تمام این پیشرفت‌های در صنایع و معادن اطراف شهر ما به برکت زحمات این کارگران است و شبانه روز خاک می‌خورند و تحمل می‌کنند، خب باید هوایشان را باید داشت.

او گفت: تاکید می‌کنم مسئولان پای دردو دل این کارگران بنشینند چه کارگران در شرکت‌های مختلفی که مربوط به اطراف شهر خودمان هستند و چه شهر‌های دیگری در بافق کار می‌کنند کارگران معدن کوشک مخصوصا که نگران هستند، کارگران شرکت رئوف که بار‌ها آمدند و گفتند چه کار باید بکینم و نگران تبدیل وضعیت هستند و خیلی دیگر از شرکت‌ها باید امنیت شغلی آنان فراهم شود که دل به کار ببند تا پیشرفت‌های خوبی برای کشور باشد.

امام جمعه بافق با اشاره به دیدار هات دولت جدید با مقام معظم رهبری گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری حکمیانه و قابل تامل است و نشان داد هیچ نگاه سلیقه‌ای به موضوع کشور ندارند ودغدغه مقام معظم رهبری پیشرفت کشور است.

حسینی افزود: توسص‌های مقام معظم ررهبری برای حضور مسئولان بین مردم راهشگای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی است و مسولان باید برای رسیدگی به این موارد در کنار مردم باشند و بیایند و حرف مردم را بشنوند.

او گفت: خیلی از مشکلات به راختی با حضور مسئولان بین مردم حل می‌شود و اگر هم کشکلی بود که قابل حل نباشد باید مسئولان واضح و آکشار بیان کنند ودلیل آن را بگویند.

حسینی تصریح کرد: مسئول نباید فقط پشت میز بنشیند و هر پستی که هست ارتباط خود را با مردم قطع نکند چرا که اگر این مردم نبودند اصلا مسئولی وجود نداشت.
او بیان داشت: شناخت اولویت‌های جامعه به ویژه بحث گرانی و اقتصاد مهم است و این موضوع در شهر بافق بیتشر به چشم می‌خورد و مساله گرانی در بافق بیشتر از سایر شهر‌ها و حتی استان و کشور است.

حسینی گفت: مسولان شهرستان بافق برای رفع این مشکل گرانی اجناس برنامه ریزی کنند و شهرداری و جهاد کشاورزی و اصناف بنشینند و این موضوع را بررسی کنند.
او بیان داشت: نماز جمعه محلی برای رفع مشکلات مردم و حضور مسئولان باعث رسیدگی بیشتر به مشکلات می‌شود و برپایی میز‌های خدمت نیز برای همین هدف است.

امام جمعه بافق گفت یکی از دلایل اصلی گرانی در بافق نبود مجتمع‌های تجاری است و مغازه‌های متعدد و ایجاد بازار رقابت که همین مشکل باعث گرانی بیتشری شده است.
اوبیان داشت: برخی موارد دیده می‌شود برای انجام کار‌ها از نیرو‌های غیربومی با هزینه‌های هنگفتی انجام می‌شود که این یک ضعف در شهر بافق است که توجهی به تخصص و توانمندی نیرو‌های بومی نمی‌شود.

او گفت: باید از توان جوان متعهد، انقلابی و پرانگیزه استفاده کرد و اعتماد به نیرو‌های جوان بومی و متعهد باید باشد و چرا به نیرو‌های بومی خود را نمی‌بینیم و هزینه‌های کلان خرج می‌کنند برای غیر بومی ها، اما برای بومی خودمون توجهی نمی‌کنند.

امام جمعه بافق با گرامیداشت شهادت رسول مکرم اسلام، سبط اکبر امام حسن مجتبی (ع) و امام (ع) گفت: مجالس روضه خوانی شهر باعث افتخاراست و حضور پر رنگ مردم در مجالس و رونق محافل حسینی و مجالس حسینی قابل تقدیر است.

او گفت این ایمان نعمتی است و این نعمت ایمان به خدا جای شکر دارد 

او تاکید کرد: سعی کنیم کنبم در هر محلس نکته‌ای را یاد بگیریم و عمل کنیم. تنها برای اهلدبیت گریه نکنیم. از سیره و اخلاق آنان مساله بیاموریم و در زندگی به کار ببریم. تنها محب اهل بیت نباشیم، پیرو انان هم باشیم در زندگی و اخلق و گفتار و برخورد با دیگران مثل اهل بیت باشد که شیعه آنان محسوب شویم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.