سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش تقاضای پناهگاه‌های اتمی در آمریکا و اروپا

تقاضا برای پناهگاه‌های ضد حمله اتمی در ایالات متحده و اروپا به طور چشمگیری افزایش یافته است.  

طبق گزارش شبکه آمریکایی فاکس نیوز، تقاضا برای خرید پناهگاه‌های ضد حمله اتمی موسوم به «بانکر» افزایش یافته است. دلیل افزایش علاقه آمریکایی‌ها به راه‌های نجات، نگرانی مرتبط با بی ثباتی سیاسی در این کشور است.

دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه اخیرا گفته بود «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و «کامالا هریس» معاون او در حال هدایت آمریکا به سوی «جنگ جهانی سوم» هستند. ترامپ بار‌ها درباره بروز جنگ جهانی سوم هشدار داده است. او همچنین بزرگترین بحران جهانی را وجود تسلیحات هسته‌ای عنوان کرده است.

ران هابارد، مالک پناهگاه بقای اطلس، یک شرکت بزرگ تولید پناهگاه اتمی، می‌گوید: تقریبا نیمی از آمریکایی‌ها بر این باورند که ممکن است در آینده نزدیک یک جنگ رخ دهد.

هابارد همچنین گفت که اروپایی‌ها مشتریان این شرکت هستند. آن‌ها نگران حمله روسیه به اروپا و بروز جنگ هسته‌ای هستند. به گفته مالک این شرکت، شاخه این شرکت که در لهستان قرار دارد نیز سفارشات زیادی دریافت کرده است.

پیشتر، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که غرب با دادن اجازه به اوکراین برای حمله به عمق خاک روسیه با موشک‌های غربی، با آتش بازی می‌کند. او به آمریکا هشدار داد که جنگ جهانی سوم محدود به اروپا نخواهد بود.

مترجم: اعظم پورکند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.