سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشرفت ۴۶ درصدی باغ موزه دفاع مقدس خوزستان

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر خوزستان گفت: ساخت باغ موزه دفاع مقدس خوزستان تاکنون ۴۶ درصد پیشرفت کاری داشته است.

سردار سرتیپ پاسدار شاهوارپور در هفتمین نشست قرارگاه سازندگی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خوزستان افزود:  واقعیت این است که این موزه که نماد فرهنگی و هویتی ما نیز هست به کل کشور تعلق دارد، چون در زمان جنگ شاهد حضور رزمندگان و شهادت بسیاری از آنها در این خاک مقدس بودیم.

وی با اشاره به پیشرفت ۴۶ درصدی باغ موزه دفاع مقدس خوزستان، ادامه داد:  برای بهره برداری لازم از این فضا نیاز است که محوطه‌ای را آماده کرد تا بتوانیم نسل امروز را نسبت به جنگ و محتویات آن آشنا کنیم و حتی ادارات را نیز در ابین فضا قرار دهیم که پس از تاثیر پذیری، بیشتر و بهتر با این مرکز ارتباط بگیرند و کمک کنند.

 در این نشست مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان نیز گزارشی از روند ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان ارائه داد و خواستار همکاری بیشتر و بهتر دستگاه‌های مختلف جهت پیشبرد این مرکز فرهنگی شد.

سردار حاجتی  افزود: این که موزه دفاع مقدس خوزستان نسبت به دیگر نقاط کشور عقب ماندگی دارد و هنوز به بهره برداری نرسیده، پذیرفتنی نیست، اما باید در نظر داشت که ما دارای ۵ مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در سراسر استان هستیم که هر کدام دارای شاخصه‌هایی منحصر به فرد هستند. ما قرار است در این مرکز به همه استان‌ها و رزمندگانی که در خاک خوزستان جنگیدند توجه داشته باشیم لذا ضرورت دارد که همه ظرفیت‌های استان و کشور ما را در انجام سریعتر این طرح  همراهی کنند.

برچسب ها: موزه ، خوزستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.