سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگرانی لندن از «اقدامات» اسرائیل در کرانه باختری 

دفتر امور خارجه، مشترک المنافع و توسعه انگلیس طی بیانیه‌ای از اقدامات اسرائیل در کرانه باختری انتقاد کرد.

دفتر امور خارجه، مشترک المنافع و توسعه انگلیس (FCDO) امروز جمعه بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن نگرانی‌های خود را در مورد رویه‌های غیراستاندارد ارتش اسرائیل در حمله اخیر به کرانه باختری که منجر به کشته شدن حداقل ۱۷ نفر شده است، ابراز کرد.

در این سند ضمن حمایت لندن از حق دفاع از خود اسرائیل آمده است: «ما نیاز اسرائیل به دفاع از خود در برابر تهدیدات امنیتی را تشخیص می‌دهیم، اما از روش‌هایی که اسرائیل به کار گرفته است و گزارش‌های مربوط به تلفات غیرنظامیان و تخریب زیرساخت‌های غیرنظامی عمیقاً نگران هستیم».

علاوه بر این، دولت انگلیس تاکید کرد: «خطر بی‌ثباتی جدی است و نیاز به کاهش تنش، فوری است» و از «اظهارات تحریک‌آمیز» ایتمار بن غفیر، وزیر امنیت داخلی اسرائیل، که «وضعیت حریم مقدس مسجد را تهدید می‌کند» به شدت انتقاد کرد. 

رژیم صهیونیستی در جنایت تازه‌ای بزرگ‌ترین حمله خود علیه کرانه باختری را در دو دهه اخیر آغاز کرد. این عملیات عمدتاً بر شهر ۳۹ هزار نفری جنین، شهرک‌های اطراف و اردوگاه پناهندگان جنین، شهر طولکرم و اردوگاه پناهندگان نور شمس، اردوگاه آوارگان الفرح در شمال دره رود اردن و شهر نابلس متمرکز است.

ادعا شده در حمله به جنین یکی از فرماندهان حماس به شهادت رسیده است.

مترجم: اعظم پورکند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.