سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طلسم شکنی جودوکار نوجوان ایرانی پس از ۱۰ سال

تیم ملی جودو نوجوانان ایران پس از ۱۰ سال در مسابقات آسیایی صاحب مدال طلا شد.

مسابقات جودو نوجوانان قهرمانی آسیا در حالی از روز گذشته( پنج شنبه)به میزبانی کشور کره جنوبی و‌ در شهر «مونگ یونگ» آغاز شده بود که در دومین روز از این رقابت ها امروز ( جمعه نهم شهریورماه _۱۴۰۳) تیم ملی جودو نوجوانان (پسران) با کسب یک مدال طلا، دو مدال برنز و دو عنوان پنجمی به کار خود پایان داد.
 
تیم ملی نوجوانان با ترکیب پنج ملی پوش در این رقابت ها حضور پیدا کرده بودند.صبح امروز در وزن ۹۰+کیلوگرم محمد مهدی مظلوم در نخستین مبارزه «سینگلا» از کشور هندوستان را شکست داد. وی‌ در دومین مبارزه موفق شد با شکست علیرضا نیک سرشت دیگر نماینده کشورمان در این وزن به نیمه نهایی این رقابت ها راه یابد.
 
مظلوم در نیمه نهایی نیز با شکست نماینده کشور میزبان به فینال مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا راه یابد. نماینده وزن ۹۰+ کیلوگرم در فینال مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا پس از ۱۰ سال موفق شد به مدال طلای آسیا دست یابد.نیک‌ سرشت دومین نماینده وزن ۹۰+ کیلوگرم، در نخستین مبارزه موفق شد نماینده کشور چین تایپه را شکست دهد.
 
در دومین بازی نیز مقابل مظلوم نماینده کشورمان بازی را واگذار کرد( در این وزن ایران دو‌نماینده داشت).وی با راه یابی به جدول شانس مجدد ابتدا نماینده ازبکستان را شکست داد و پس از آن با شکست نماینده چین تایپه به مدال برنز دست یافت.صبح امروز محمد امین اشرفی نماینده وزن ۸۱-کیلوگرم تیم ملی نوجوانان در دور اول به مصاف «آناسا» از کشور کویت رفت و با شکست این جودوکار به مرحله دوم راه یافت.اشرفی در دومین مبارزه مقابل نماینده کره جنوبی بازی را واگذار کرد و به جدول شانس مجدد راه یافت.
 
وی در جدول شانس مجدد نماینده کشور مغولستان را شکست داد. اشرفی در دومین مبارزه جود در حدول شانس مجدد با شکست نماینده مغولستان به مدال برنز این دور از رقابت ها دست یافت. لازم به ذکر است، روز گذشته(پنج شنبه)در وزن ۵۰-کیلوگرم امیرحسین چگینیو در وزن ۶۰-کیلوگرم نیز متین عبادی به عنوان پنجمی این رقابت ها دست یافتند.سمیرا خاک خواه در وزن ۶۳- کیلو گرم در بخش بانوان به رده بندی این رقابت ها راه یافت و در نهایت پنجم شد.وی دور اول قزاقستان را ایپون کرد. در ادامه با شکست مقابل کره جنوبی و مغولستان به عنوان پنجمی دست یافت.
 
لازم به یادآوری است، جودو ایران آخرین بار سال ۲۰۱۵ در رده سنی نوجوانان آسیا موفق به کسب مدال طلا شده بود که سرانجام امروز (جمعه نهم شهریورماه) طلسم ها شکسته شد و جودو نوجوانان پس از تقریبا ده سال توسط محمد مهدی مظلوم موفق با شکست نماینده قزاقستان موفق به کسب مدال طلا شد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.