سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه کرمان:

رژیم جعلی صهیونیستی در آتشی که خود روشن کرده، می سوزد

امام جمعه کرمان با اشاره به جنایات رژیم جعلی صهیونیستی در غزه و پشتیبانی آمریکا از این جنایات، گفت: به فضل خداوند، این رژیم در آتشی که خود روشن کرده، خواهد سوخت و ما پایانش را جشن می گیریم.

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه دراستان کرمان و امام جمعه کرمان درخطبه‌های امروز نماز جمعه کرمان در مصلی امام علی و درجمع نمازگزاران، همگان را به رعایت تقوای الهی توصیه کردو گفت: حضرت علی (ع) فرمودند، قبل از اینکه دنیا را ترک کنید، به فکر بعد ازآن باشید؛ چراکه دنیا روز عمل و عالم آخرت روز حساب است.

وی افزود: درآستانه رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله و سلم هستیم، شخصیتی که در تاریکی و جاهلیت دوران خود با چهره و اخلاق پسندیده منش خود جامعه را نورانی کرد و توانست باهمه سختی‌ها و مشکلات پیش روی خود پیروز شود و مردم را هدایت کند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی تصریح کرد: پیامبر اسلام نه فقط در دوران خود چراغ هدایتی را روشن کرد؛ بلکه در عالم بشریت بعد از خود هم از هدایت آن بهره‌مند شدند؛ لذا با تغییر و نگرشی که درانسان به وجود آورد توانست جامعه ممتاز و پیشرویی را به تصویر بکشاند.

وی با اشاره به اینکه نبی مکرم اسلام با سختی‌ها و مشکلات متعددی مواجه بود، بیان داشت: اولین سختی درراه او که همه می‌دانیم زندگی نورانی پیامبر همراه شد با غبار یتیمی که بر چهره پیامبر نشست، اول شخصیت پدر و بعد مادر و دریک شرایط خاص که هر یتیمی آن را احساس می‌کند.

امام جمعه کرمان گفت: خلأ‌پدر و مادر که می‌تواند نسبت به فرزند خود ایجاد کند؛ چراکه با نبود پدر و مادر مشکلاتی برای فرزند ایجاد می‌شود و این خلأ‌ها یکی پس از دیگری می‌توانست درزندگی او اثر بگذارد، اما پیامبر در مقابل همه این مشکلات ایستاد و پیروز شد و تمام مشکلات را پشت سر گذاشت.

وی اظهار داشت: مشکلی دیگری که پیامبر (ص) سد راه خود داشت، نگاه جاهلیت حاکم بر جامعه آن روز بود که باعث شده بود، فضای نامطلوبی را در جامعه رقم بزند، اما پیامبر موفق شد در مقابل آن بایستید و پیروز شود.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی افزود: نگاهی که برآن بت پرستی، شراب خوری، قتل و کشتار فرزندان به خاطر ترس از فقر، زنده به گور کردن دختران، حاکم بودن خرافات که درجامعه آن روز بیداد می‌کرد، اما هیچکدام نتوانست جلو ایستادگی پیامبر را بگیرد و پیامبر توانست درمقابل این نگاه پیروز شود و بادستور خداوند هدایت و رهایی بشریت را درطول تاریخ به دنبال داشت.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان تصریح کرد: مشکل دیگری که از روز اول بعثت به وجود آمد، فشار متعصبانه قبیلگی جلو پیامبر سبز شد و مشکل بعدی سد راه پیغمبر دور سازی هواداران و پیروان پیامبر از کنار وی بود که یکی پس از دیگری را از پیغمبر دور می‌کردند و اجازه نمی‌دادند دراین محور نورانی و هدایت بخش جامعه همه کنار پیامبر جمع شوند و مشکل دیگر تحقیر‌ها توهین‌ها مسخره‌ کردن ها یکی پس از دیگری به عنوان مشکل جلو پیامبر و حرکت هدایت آفرین او ظهور و بروز می‌کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی افزود: هیچکدام ازاین مشکلات نتوانست پیغمبر را ناامید و مایوس کند و یکی از ابزار‌های مهم پیامبر درمقابل این مشکلات روش و منش رفتار و اخلاق پسندیده نبی مکرم اسلام بود که توانست او را برهمه مشکلات پیروز بگرداند و مردم وقتی روش و منش پیامبر را می‌دیدند تحت تاثیر اخلاق و منش نبی مکرم اسلام قرار می‌گرفتند.
 
وی ویژگی دیگر را اخلاق عظیم پیغمبر دانست و بیان داشت: این اخلاق، اخلاقی معصومانه همراه با انگیزه بالا برای هدایت انسان است و افراد را تحت تاثیر خود قرار می‌دهند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی گفت: ویژگی دیگر که قرآن اشاره دارد، پیامبر رحمت و نگاه همراه با رأفت و گذشت پیامبر است.

وی تصریح کرد: مشکلات زیاد در جامعه زمان پیامبر که هرکدام می‌توانست حرکت هدایت آفرین را زمین گیر کند و با شکست وادار کند، اما نبی مکرم اسلام توانست با اخلاق و روش و منش نیکوی خود پیروز شود.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی در ادامه خطبه‌های خود رحلت پیامبر عظیم الشان پیامبر، شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا (ع) و شهادت شخصیت‌های بزرگ جامعه اسلامی از جمله آیت الله قدوسی و دستجردی را تسلیت گفت و افزود: روز مبارزه با استعمار انگلیس که سال‌ها ناجوانمردانه برجامعه بشری حکومت و ظلم می‌کند و هنوز ازاین استعمارگری خود دست برنداشتند و درصحنه بین المللی شاهد حرکت ظالمانه انگلیس هستیم و حرکت‌های ظالمانه در دفاع از رژیم جعلی صهیونیستی را هم می‌بینیم. 

وی همچنین روز پدافند هوایی که به کشور خدمت می‌کنند و مراقب آسمان این کشور هستند را نیز تبریک گفت. 

نماینده ولی فقیه در استان همچنین به روز ناپدید شدن شخصیت مبارز و برجسته امام موسی صدر و تجلیل از اسرا، آزادگان و مفقودین و روز شکست آمریکایی‌ها در افعانستان و خروج همراه با رسوایی آنها ازاین کشور که تاریخ معاصر را نشان می‌دهد اشاره کرد. 

وی با اشاره به زندگی امام حسن مجتبی گفت: زندگی ایشان دو بخش برجسته دارد، یک بخش جریان حرکت‌های سیاسی و مدیریت سیاسی بر جامعه که محور و اوج آن صلح امام حسن مجتبی بود که این صلح از زوایای مختلف جامعه آنروز قابل پرداختن است.
حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی تصریح کرد: باتوجه به دشمنانی‌ها و نقشه‌های آنروز و کم بودن یاران واقعی امام حسن نشان می‌دهد صلحی کاملا حکیمانه مناسب آن وقت که همان صلح زمینه ساز نهضت نورانی و هدایتگر امام حسین شد، بود که امروز عاشقان امام حسین را در پیاده روری اربعین می‌بینیم.

وی افزود: محور دوم اخلاق برجسته امام حسن مجتبی (ع) است که درتاریخ برجسته و درخشنده است که هرکدام از آن جلوه‌های اخلاقی جامعه را هدایت کرد.

نماینده ولی فقیه دراستان کرمان گفت: درابطه با شخصیت امام رضا (ع) محور‌هایی قابل دقت است از جمله حضور برجسته و ممتاز امام رضا (علیه السلام) درایران است که جریان اصیل اسلامی را به بهترین وجهه ممکن و  جغرافیای وسیع حضور برجسته این امام عظیم الشان را توانست نورانی کند و اسلام ناب را به بهترین وجهه تببین کند.

وی تصریح کرد: محور دیگر حرکت تاریخی امامزاده‌ها به جغرافیای ایران بود که این در انتقال احکام اسلامی، اعتقادات مردم نقش آن کم نظیر است.

امام جمعه کرمان گفت: هرجا امامزاده‌ای است آنجا کانون دیانت است و این امامزاده‌ها به برکت حضور امام رضا (ع) است.

وی به سخنان رهبر عظیم الشان دردیدار هیئت دولت اشاره کرد و گفت: رهبر عظیم الشان درچند محور فرمایشات خود را به دولتمردان به خصوص دولت چهاردهم توصیه کردند که اولین نکته تعامل رهبری با دولت است، ابراز رضایت مردم و مجلس و رهنمود‌های مهم و اساسی رهبر عظیم الشان کشور در حرکت کلان کشور به دولت چهاردهم و دولتمردان بسیار بااهمیت است و مسیر را کاملا روشن و مهم فرمودند و حساسیت‌های رهبری به بهترین نحو بیان شد.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی افزود: درخصوص ظرفیت ها‌ی کشور به خصوص جوانان متعهد، مومن و انقلابی، حضور مسئولین دربین مردم و فاصله نگرفتن ازمردم، توجه به اجرایی کردن عدالت دربخش‌های مختلف کشور، علاج پیری جمعیت کشور، امید نبستن به دشمن، توجه به معنویت و گسترش آن درکشور بخشی از مطالبات رهبر عظیم الشان انقلاب است که امیدواریم باشعار وفاق ملی دولتمردان بابهره گیری از ظرفیت‌های متعدد کشور به خصوص ظرفیت‌های انسانی بدون نگاه‌های جناحی گام‌های بزرگی بردارند.

وی تصریح کرد: توجه به فلسطین و غزه نکته دیگری است که هرروز شاهد شهادت مظلومانه در غزه هستیم و آمریکا پشتیبان این رژیم جعلی است؛ ولی به فضل خدا و نیرو‌های مجاهد و ازخود گذشته فلسطین در همه کشور‌های اسلامی، عرصه را براین رژیم تنگ خواهد کرد و این رژیم در آتشی که خودش روشن کرده خواهد سوخت و ما پایانش را جشن خواهیم گرفت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.