سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری از پنج طرح درمانی در سنندج

پنج طرح درمانی شامل واحد سیار آزمایشگاه، مرکز ام‌آرآی و ماموگرافی در بیمارستان توحید سنندج و ۲ مرکز جامع سلامت با حضور نماینده ولی فقیه و استاندار کردستان بهره‌برداری شد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان صبح امروز در مراسم افتتاح مرکز ام‌آرآی، ماموگرافی و آزمایشگاه سیار اظهار داشت:  در دو سال گذشته با نصب دستگاه‌های سنگین، پیشرفت‌های خوبی در زمینه درمان در کردستان اتفاق افتاده است.

فریدون عبدالملکی گفت: سی‌تی‌آنژیو در بیمارستان توحید جایگزین شده و به بهره‌برداری می‌رسد و مرکز جراحی قلب سنندج هم به بهره‌برداری کامل رسیده است.

وی یادآور شد: دستگاه پت اسکن در غرب کشور در بیمارستان کوثر سنندج نصب شد و ارائه خدمت می‌دهد و بخش‌های پیوند مغز و استخوان در بیمارستان بعثت و پیوند کلیه در بیمارستان کوثر هم مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اذعان داشت: مجموعه این فعالیت‌ها و استقرار دستگاه‌ها با فناوری بالا و پزشکان فوق‌تخصص و متخصص در استان موجب شده که اعزام و مراجعه بیماران به تهران و استان‌های مجاور از ۲۳ درصد به ۱۲ درصد کاهش یابد.

وی در ادامه گفت: این دستگاه ام‌آرآی هم در مرکز غربالگری بیمارستان توحید با ۸۰۰ مترمربع زیربنا نصب شده زیمنس ۲۰۲۳ آلمان است که با ۴۵ میلیارد تومان وارد شده و دانشگاه علوم پزشکی هم ۸ میلیارد تومان برای احداث مکان آن هزینه کرده است. 

به گفته عبدالملکی، دستگاه ماموگرافی هم اهدایی ژاپن است که هفت میلیارد تومان ارزش دارد اما زیرساخت‌های آن توسط دانشگاه فراهم شده است.

وی همچنین گفت: خودروی آزمایشگاه کامل سیار هم که از امروز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد تمام امکانات یک آزمایشگاه دارد که نیاز استان را در مواقع ضروری تامین می‌کند.

عبدالملکی اضافه کرد: امروز با افتتاح ۲ مرکز جامع سلامت در سنندج، تعداد این مراکز در سطح استان به ۱۳ مرکز افزایش می‌یابد. 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.