سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت تکمیل تخصیص اراضی باقی مانده پروژه‌های نهضت ملی مسکن

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تاکنون ۱۰۰ هزار هکتار اراضی به نهضت ملی مسکن تخصیص یافته است که این اراضی برای اتمام پروژه‌های باقی مانده ضروری است.

ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه تامین زمین برای بخش زیادی از متقاضیان در شهرهای مختلف صورت گرفته است و در حال حاضر در تلاش برای تامین زمین در سایر پروژه های باقی مانده هستیم گفت: تامین زمین برای ادامه یافتن پروژه های نهضت ملی مسکن بسیار ضروری است و اگر این اتفاق نیفتد زمینه ساز عقب ماندگی در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن است.

وی افزود: باید تمامی دستگاه‌ها در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن پای کار بیایند و از طریق آن بتوانیم هرچه سریعتر وعده ای که در قالب طرح نهضت ملی مسکن به متقاضیان داده شده است را محقق کنیم.

او بیان کرد: هم‌اکنون بخش عمده‌ای از متقاضیان در پروژه‌های نهضت ملی مسکن چشم انتظار تحویل واحدهای خود هستند و این اقدام هم تنها از طریق تخصیص اراضی پروژه‌های نهضت ملی مسکن به آنها اجرایی خواهد شد.

مالکی با بیان اینکه دولت سیزدهم تمامی تلاش خود را به کار گرفت تا پروژه‌های نهضت ملی مسکن در کوتاه ترین زمان ممکن اجرایی و به دست متقاضیان برسد گفت: بر اساس آخرین آمارهای ارائه شده ۶۰۰ هزار پروژه نهضت ملی مسکن به مرحله تحویل رسیده است و متقاضیان توانسته اند واحدهای خود  تحویل بگیرند و از سوی دیگر ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار پروژه نهضت ملی مسکن دیگر هم در مرحله ساخت است بنابراین تقریبا یک میلیون واحد مسکونی باقی مانده است که باید آنها را به دست متقاضیان برسانیم.

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن توضیح داد: دولت چهاردهم هم باید اجرایی شدن وعده ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال را ادامه دهد تا متقاضیان به راحتی بتوانند در کم ترین زمان ممکن واحدهای خود را تحویل بگیرند.

مالکی با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد سیاست دولت چهاردهم هم تکمیل و تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن و همچنین  اجرای قانون جهش تولید مسکن باشد گفت: امیدواریم وعده ای که به متقاضیان در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن داده شده است هرچه سریعتر محقق شده و ما شاهد تکمیل ساخت ۴ میلیون واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور باشیم.

او گفت : یکی دیگر از سیاست‌های موفق در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهرک سازی است که در این زمینه هم تاکنون گام های بسیار خوبی برداشته شده و امیدواریم هرچه سریعتر این وعده هم به مرحله اجرایی شدن برسد‌.

خبرنگار: محبوبه کباری 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.