سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرداخت بیش از هزار میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در استان همدان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: هزار و ۶۵ میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد مشاغل خانگی، سال گذشته در این استان پرداخت شده است.

یوسف شعبانی از افزایش ۵۵ درصدی اعتبارات مشاغل خانگی در سالجاری خبر داد و گفت: اعتبارات مشاغل خانگی امسال استان هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال اعلام شده است که در مقایسه با سال قبل ۵۵ درصد افزایش دارد.

او با اشاره به جذب ۸۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی در سال گذشته، گفت: هزار و ۸۵۸ طرح در سال گذشته به بانک‌های عامل معرفی شد و بانک‌ها به هزار و ۳۰۰ طرح تسهیلات پرداخت کردند.

شعبانی با اشاره به جذب ۸۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی در سال گذشته گفت: هزار و ۸۵۸ طرح در سال گذشته به بانک‌های عامل معرفی شد و بانک‌ها به هزار و ۳۰۰ طرح تسهیلات پرداخت کردند.

او نقش مشاغل خانگی را در رونق اقتصادی و تثبیت درآمد خانواده‌ها چشمگیر ارزیابی کرد و خواستار همکاری لازم تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط با مشاغل خانگی برای آماده شدن طرح‌ها به منظور برخورداری از تسهیلات شد.

شعبانی گفت: حدود ۳۰۰ رشته فعالیت مشاغل خانگی در سامانه مرتبط ثبت شده است و در همدان بیشترین استقبال از طرح‌های خیاطی، قالیبافی، صنایع دستی و همچنین در بخش کشاورزی مشاغلی از جمله پرورش دام و تهیه ترشی و شوری و در بخش فرهنگ ساخت انیمیشن نیز از رشته‌های مشاغل خانگی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: متقاضیان متناسب با مهارتی که دارند در سامانه مشاغل خانگی وزارت کار به نشانی https://mashaghelkhanegi.mcls.gov.ir/ ثبت نام می‌کنند و مراحل بعدی را با هماهنگی دستگاه اجرایی مرتبط انجام و مجوز مربوطه را دریافت خواهند کرد.

شعبانی از راه اندازی نمایشگاه و بازارچه عرضه و فروش موقت در تمامی شهرستان‌ها در راستای حمایت از مشاغل خانگی خبر داد و گفت: برگزاری این نمایشگاه‌ها فرصتی برای توانمندسازی کسب و کار‌های خرد و خانگی است و در افزایش اعتماد به نفس صاحبان این حرفه‌ها در تامین اقتصاد خانواده خود نقش موثری ایفا می‌کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.