سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز اشکواره ملی حسینی در آمل 

هفتمین اشکواره ملی فرهنگی و هنری حسینی با ارسال بیش از ۶۷۰۰ اثر از ۴ کشور آسیایی درآمل آغاز شد.

هفتمین اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی درشهرستان آمل به عنوان یکی از بزرگترین رویداد فرهنگی وهنری کشور از نظر دریافت آثارهنری، عصرپنجشنبه درآستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع) شهرستان آمل آغاز شد.

برای هفتمین دوره این اشکواره ملی، هنرمندان وفعالان بخش فرهنگ وهنر از استان‌های مختلف ایران وکشور‌های عراق، کویت وبحرین درمجموع بیش از ۶۷۰۰ اثر در بخش‌های " شعر، عکس، کودک ونوجوان، داستان کوتاه، رسانه و تئاتر خیابانی" به دبیرخانه دائمی این اشکواره درشهرستان آمل ارسال کردند

امید خزر دبیراجرایی اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی با بیان اینکه این تعداد اثر از حدود ۲۱۰۰ هنرمند وفعال فرهنگی توسط دبیرخانه این اشکواره دریافت شده است،  بیشترین تعداد آثار دریافتی را مربوط به بخش عکس با ۳۱۸۵ قطعه اعلام کرد و افزود: از این شمار پس از داوری آثار درنهایت ۳۰ اثر به مرحله پایانی و نمایشگاهی راه پیدا کرد.

وی اضافه کرد: دربخش عکس، از همه استان‌های کشور وحتی از کشور‌های عراق، کویت و بحرین عکس‌های قابل قبولی دریافت شد که اثرعکاس عراقی توانست نظر هیات داوری را به عنوان ۳۰ اثربرتربرای ارائه نمایشگاهی جلب کند.

دبیراجرایی اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی ادامه داد: دربخش شعر هفتمین اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی درشهرستان آمل حدود ۱۱۰۰ اثرشعری از ۵۵۰ شاعر به دبیرخانه این بخش درشهرستان بابل ارسال شد که درمیان شرکت کنندگان واثاردریافتی، برترین‌های کشوری بودند که حتی درمحضر مقام معظم رهبری نیز اشعار خود را سروده بودند.

خزری، با اشاره به اینکه دربخش کودک ونوجوان حدود ۵۰۰ اثر به دبیرخانه این اشکواره ارسال شد، تصریح کرد: در بخش داستان کوتاه این اشکواره هم بیش از ۳۰۰ اثر در دو مرحله داوری شد و درنهایت ۲۰ اثر به دور نهایی راه پیدا کرد.

وی اظهارکرد، دربخش رسانه این اشکواره نیز درمجموع ۴۵ اثر شامل ۱۸ گزارش، ۲۵ مصاحبه و چهار مقاله از استان‌های مختلف کشور توسط دبیرخانه هفتمین اشکواره حسینی دریافت و داوری شد.

دبیراجرایی اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی به دریافت ۲۷ اثر در بخش نمایش خیابانی این اشکواره اشاره کرد وگفت: با نظر هیئت داوران این اشکواره، تعداد هفت اثربرتر به بخش پایانی راه پیدا کردند.

خزر اضافه کرد: برای نخستین باردربخش نمایش خیابانی این اشکواره به نسبت شش دوره قبلی، یک اثر با توجه به موضوعیت اشکواره برای اجرای بین المللی انتخاب و به همراه بیش از ٣٠ عوامل و بازیگراین نمایش درمسیرنجف به کربلا، اجرای خیابانی داشتند.

وی با اشاره به اینکه همه آثار دریافتی ودرخواست شده از علاقمندان برای شرکت دراین اشکواره موضوع‌های " امام حسین (ع)، شهدای راه قدس و بخش ویژه شهدای راه خدمت " بوده است، افزود: آثار منتخب از سوی هیات داوران تا ۱۴ شهریور با نمایش آثارتئاترخیانی و به مرور بخش‌های دیگراین اشکواره درمجتمع‌های فرهنگی وهنری، نگارخانه‌ها واماکن زیارتی شهرستان آمل، نور ودیگرشهر‌های مازندران برای شهروندان وعلاقمندان این بخش‌ها اکران خواهد شد.

مراسم اختتاحیه این اشکواره عصرپنجشنبه ۱۵ شهریور درسالن همایش‌های دانشگاه شمال آمل با حضور جمعی مدیران کشوری واستانی وصاحبان اثاربرتر اشکواره برگزار خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.