سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میزان سن زدگی گندم به ۷ دهم درصد رسید

مدیرمبارزه با آفت عمومی و همگانی حفظ نباتات گفت: از مجموع خرید ۱۱ میلیون و ۶۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان حدود ۷ دهم درصد سن زدگی بالای ۲ درصد داشتیم.

سعید معین در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار امسال در سطح ۳ میلیون و ۱۲۴ هزار هکتار مبارزه علیه آفت سن گندم صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲ تا ۲۵ درصد رشد داشته است.

به گفته او، از خرید ۱۱ میلیون و ۶۵۰ هزارتن گندم از کشاورزان حدود ۷ دهم درصد سن زدگی بالای ۲ درصد داشتیم.

معین ادامه داد: سال گذشته ۹۱ هزارتن گندم بالای ۲ درصد سن‌زدگی داشتند، درحالیکه امسال میزان سن زدگی در طول تاریخ بعد از انقلاب بی سابقه بوده است.

مدیرمبارزه با آفت عمومی و همگانی حفظ نباتات افزود: امسال برآوردها حاکی از آن است که میزان خرید حداکثر به ۱۲ میلیون تن برسد چراکه برداشت در اکثر استان های گرمسیر و معتدل به پایان رسیده که تا پایان فصل برداشت، میزان سن زدگی چندان چشمگیر نخواهد بود.

معین افزایش راندمان در واحد سطح را از دیگر عوامل کاهش سن‌زدگی اعلام کرد و گفت: وقتی راندمان در واحد سطح پایین می‌آید، درصد سن‌زدگی افزایش می‌یابد، اما توسعه طرح جهش دیم زار‌ها و افزایش مصرف کود منجر به کاهش استرس و ارتقای راندمان در واحد سطح و در نتیجه کاهش سن‌زدگی اثر گذار بوده است.   

خبرنگار: آزاده محبی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.