سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۵۰ درصد فروش خودرو در بازار‌های جهانی از آن کدام خودروساز است؟

بی‌وای‌دی، پرفروش‌ترین خودروساز چینی انتظار دارد که تحویل به خارج از کشور تقریباً نیمی از کل فروش را در آینده به خود اختصاص دهد و نشان می‌دهد که به ایجاد مراکز تولید جهانی برای غلبه بر تعرفه‌ها ادامه خواهد داد.

پرفروش‌ترین خودروساز چین جهش ۳۳ درصدی در درآمد خالص سه ماهه دوم را به ۹.۱ میلیارد یوان (۱.۳ میلیارد دلار) نشان داد در حالی که درآمد با افزایش ۲۶ درصدی به ۱۷۶.۲ میلیارد یوان رسید.

فروش خودرو در سراسر جهان با گسترش همه بازار‌های بزرگ خودرو‌های سبک جهانی به جز ژاپن افزایش یافت. طی نیمه اول سال ۲۰۲۴، بازار‌های جهانی خودرو عمدتاً گسترش یافتند، اگرچه برزیل و مکزیک تنها بازار‌های بزرگ با رشد دو رقمی بودند. چین همچنان بزرگترین بازار خودروی جهان باقی ماند، در حالی که فروش در اروپا سریعتر از ایالات‌متحده رشد کرد. ژاپن تنها بازار بزرگ جهانی خودرو‌های جدید با فروش ضعیف‌تر در نیمه اول سال ۲۰۲۴ بود و بازار آن نسبت به هند که در آن فروش خودرو همچنان در حال افزایش بود، کمتر بود.

استلا لی، معاون اجرایی، اظهارکرد که بازار خارج از کشور ما سهم نسبتاً زیادی از فروش جهانی ما را در آینده به خود اختصاص خواهد داد.

در حالی که لی چارچوب زمانی مشخصی را برای هدف فروش جهانی ارائه نکرده است، به افزایش عظیمی در تولید و تحویل نیاز دارد. بی‌وای‌دی در مسیر رسیدن به ۵۰۰ هزار فروش خارج از کشور در سال جاری است که در هفت ماه اول به ۲۷۰ هزار رسیده است که حدود ۱۴ درصد از کل کل آن را تشکیل می‌دهد. هدف کلی بی‌وای‌دی فروش تقریباً ۳.۶ میلیون خودروی تمام برقی و پلاگین هیبریدی در سال ۲۰۲۴ است که عمدتاً در بازار داخلی خود هستند.

افزایش محموله‌های خارج از کشور به رکورد سه ماهه ژوئن برای تحویل برای کمک کرد و این شرکت ۴۰ درصد افزایش سالانه در فروش برقی و پلاگین هیبریدی را ثبت کرد. در نیمه اول، درآمد خالص به ۱۳.۶ میلیارد یوان رسید در حالی که درآمد ۳۰۱.۱ میلیارد یوان بود که ۱۶ درصد نسبت به نیمه اول سال ۲۰۲۳ افزایش داشت.

بی‌وای‌دی برای دستیابی به هدف جهانی، میلیارد‌ها دلار آمریکا را در تأسیسات تولید در اروپا، آسیا و آمریکای جنوبی سرمایه‌گذاری می‌کند تا به بازار‌های محلی و موانع تجاری که علیه خودرو‌های الکتریکی چینی ایجاد می‌شوند، خدمت کند. اتحادیه اروپا در اوایل این ماه ۱۷ درصد عوارض اضافی بر خودرو‌های بی‌وای‌دی وضع کرد، در حالی که کانادا و ایالات‌متحده هر دو ۱۰۰ درصد عوارض بر خودرو‌های برقی چین وضع کردند.

جوانا چن، تحلیلگر خودروی بلومبرگ اینتلیجنس چین اظهار کرد که احتمالاً هدف فروش جهانی ۵۰ درصد تا پایان دهه محقق نخواهد شد. چن گفت: این ترکیب ۵۰ درصدی حداقل مربوط به سال ۲۰۳۰ یا حتی بعد از آن است.

بی‌وای‌دی در کشور‌هایی مانند برزیل، تایلند و استرالیا فروش خوبی داشته است، اما رانندگان اروپایی همچنان علاقه‌ی کمتری به خرید یک خودروی برقی دارند که نشان‌دهنده مشکلات گسترده‌تر برای کاربران قدیمی و جدید در سراسر قاره است. بی‌وای‌دی همچنین به نیروی مسلط در بازار داخلی خود تبدیل شده است و با پشت سر گذاشتن خودروسازان معتبر غربی مانند فولکس واگن سه میلیون دستگاه در سال گذشته به فروش رسانده است.

چین با افزایش فروش ۳.۳ درصدی به ۹ میلیون و ۸۵۶ هزار خودرو در۶ ماهه اول سال ۲۰۲۴، تا حد زیادی بزرگترین بازار خودرو‌های جدید تک کشور در جهان باقی ماند. با این حال، چشم انداز بازار خودرو‌های جدید چین چندان مثبت نیست، زیرا فروش در ماه ژوئن تقریباً ۸ درصد کاهش یافته است.

برزیل، سریعترین رشد بازار خودرو‌های بزرگ در سراسر جهان در سال ۲۰۲۴ را داشت. بازار خودرو‌های جدید برزیل سریع‌ترین رشد را در بازار خودرو‌های سبک طی ۶ ماه اول سال ۲۰۲۴ داشته است. فروش آن با ۱۵ درصد افزایش به بیش از یک میلیون خودروی سبک رسیده است.

ثبت نام خودرو‌های سواری جدید در اروپا با ۴.۴ درصد افزایش به ۶ میلیون و ۸۷۸ هزار و ۴۰۰ خودرو در نیمه اول سال ۲۰۲۴ رسید؛ بنابراین اروپا سریع‌ترین رشد را در بین سه بازار برتر داشت، اما فروش خودرو تقریباً یک پنجم کمتر از سال ۲۰۱۹ بود.

رشد فروش خودرو‌های برقی باطری دار در اروپا تنها با ۱.۶ درصد افزایش به ۹۵۴ هزار و ۹۴ خودروی الکتریکی رسید که سهم بازار آن تنها ۱۲.۵ درصد است که اندکی کمتر از سال ۲۰۲۳ است.

در ایالات متحده، فروش خودرو‌های سبک جدید تنها با ۲.۲ درصد افزایش به ۷.۸ میلیون خودروی سبک در ۶ ماهه اول سال ۲۰۲۴ رسید.

در مکزیک، بازار خودرو‌های جدید با رشد نسبتاً قوی ۱۲.۵ درصد در ۶ ماه اول سال ۲۰۲۴ افزایش یافت. فروش خودرو‌های جدید به ۷۰۷ هزار و ۷۰۰ دستگاه افزایش یافت.

در هند، فروش خودرو‌های جدید در نیمه اول سال ۲۰۲۴ با ۷.۳ درصد افزایش به ۲ میلیون و ۱۶۱ هزار و ۵۰۰ دستگاه رسید.

طبق گزارش بست سلینگ کار، ثبت نام خودرو‌های سواری جدید در ژاپن با ۱۲.۱ درصد کاهش در ۶ ماهه اول سال ۲۰۲۴ به تنها یک میلیون و ۸۰۰ هزار و ۱۰۰ خودرو رسیده است. ژاپن تنها بازار بزرگ جهانی خودرو‌های جدید با حجم فروش ضعیف‌تر در نیمه اول سال ۲۰۲۴ بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.