سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توصیه‌های پلیس در پیشگیری سرقت از منزل

رئیس پلیس آگاهی پایتخت به راه‌های پیشگیری از سرقت از منازل اشاره کرد و به شهروندان توصیه کرد که خانه‌های خود را به دزدگیر‌های سیم کارتی مجهز کنند.

سردار علی ولی‌پور گودرزی روز جمعه در گفت وگویی گفت: نصب دزدگیر می‌تواند تا حدود زیادی در پیشگیری از سرقت از منازل نقش داشته باشد، چون صدای دزدگیر همسایه‌ها را آگاه می‌کند.

وی تاکید کرد: نصب دزدگیر‌های سیم کارتی بسیار موثرتر است چرا که این دزدگیر‌ها به تلفن همراه متصل می‌شود و اگر اتفاقی بیفتد در لحظه مالک مطلع و به پلیس ۱۱۰ اطلاع داده می‌شود.

به گفته سردار ولی‌پور گودرزی، یکی دیگر از راه‌های پیشگیری از سرقت از منازل تعامل خوب و نزدیک با همسایه‌هاست به ویژه برای شهروندانی که در آپارتمان و مجتمع‌های مسکونی زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر افراد برای مسافرت و یا کاری طولانی بیرون می‌روند حتما به همسایه‌های خود این موضوع را بسپارند تا آنها هم نسبت به تردد‌های مشکوک حساس باشند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت یادآور شد: اگر شهروندان افراد مظنون و مشکوک را دیدند حتما به پلیس ۱۱۰ این موضوع را اطلاع بدهند.

سردار ولی‌پور گودرزی گفت: یک از اقدامات دیگر نصب دوربین مدار بسته دید در شب بوده که برای پیشگیری از سرقت موثر است.

وی اظهار کرد: عمده فعالیت سارقان در مواقع تاریکی هوا و اوایل شب رخ می‌دهد و داشتن دوربین دید در شب به پلیس کمک می‌کند تا اگر اتفاقی افتاد در کمترین زمان ممکن موضوع را پیگیری و سارقان را شناسایی و دستگیر کند.

سردار ولی‌پور گودرزی این را هم افزود که بطور معمول سارقان به راحتی می‌توانند از بالکن طبقه اول وارد منزل شوند به همین منظور باید در این طبقات از حفاظ مناسب و کافی استفاده شود.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت اضافه کرد: همچنین مالکان ساختمان‌هایی که لابی دارند، حتما دوربین مدار بسته و با کیفیت نصب کنند تا متصدی لابی (لابی من) بتواند به آن دسترسی داشته باشد و ورودی‌ها و خروجی‌ها را بررسی کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.