سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۹۵ درصد آدم ربایی‌ها ناشی از اختلافات است

معاون فرهنگی اجتماعی انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: ۹۸ درصد ادم ربایی‌ها ناشی اختلافات مالی و خانوادگی است و تنها ۲ درصد آن جنبه ضد امنیتی داشته است.

سرهنگ  علی رحیمی معاون فرهنگی اجتماعی انتظامی استان بیان داشت خرده فرهنگ‌های هر جامعه‌ای تاثیر بسزایی بر سبک زندگی، میزان رضایت از آن و امنیت دارد و بررسی‌ها حاکی از وقوع ۹۸ درصد ادم ربایی‌ها ناشی اختلافات مالی و خانوادگی است و تنها ۲ درصد آن جنبه ضد امنیتی داشته است.
 وی در ادامه افزود: شیوه واکنش به پدیده‌های روزمره زندگی و روش‌های حل مسئله در میزان وقوع جرایم علیه اشخاص تعیین کننده است و استفاده از روش‌های قرن‌های گذشته از جمله آدم ربایی که مستقیما بر احساس امنیت کل افراد جامعه اثر می‌گذارد متأسفانه همچنان مردم استان را آزار می‌دهد هرچند تمامی این رخداد‌ها بصورت ویژه توسط پلیس مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و با همکاری خوب مردم، ریش سفیدان و معتمدین منجر به دستگیری مجرمان و آزادی گروگان‌ها می‌شود. 
سرهنگ " رحیمی " در ادامه افزود: نرخ آدم ربایی نسبت در سیستان و بلوچستان به سایر استان‌ها بیشتر است و در این زمینه انجام اقدامات و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در سطوح مختلف بایستی عملیاتی شود و پیشگیری اجتماعی، کنشی و واکنشی باید در اولویت قرار گیرد.
این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: قربانیان جرم آدم ربایی که تا مدت‌ها از مشکلات روحی روانی رنج می‌برند نیز بایستی مورد توجه ویژه واحد‌های درمانگر مربوطه قرار گیرند.
معاون فرهنگی اجتماعی انتظامی در پایان گفت: به منظور زدودن این خرده فرهنگ ناپسند از سیمای اجتماعی استان ضرورت دارد دلسوزان صدیق استان، نهاد‌ها و نخبگان فرهنگی، اجتماعی، مذهبی با همکاری رسانه‌ها ورود جدی نمایند تا شاهد رشد شاخص‌های توسعه یافتگی فرهنگی نیز در استان باشیم و الا تفاوتی با جوامع توسعه عقب مانده نخواهیم داشت.

 

برچسب ها: آدم ربایی ، اختلافات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.