سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صالحی امیری خبر داد:

افتتاح مجموعه گردشگری با سرمایه‌گذاری ۱۶۰ میلیارد تومانی در زاهدان

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از افتتاح یک مجموعه گردشگری با سرمایه‌گذاری ۱۶۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در بام زاهدان خبر داد.

سید رضا صالحی امیری وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری تصریح کرد: در بازدید از استان سیستان و بلوچستان مجموعه گردشگری در بام زاهدان با سرمایه‌گذاری ۱۶۰ میلیارد تومانی بخش‌خصوصی به بهره برداری رسید.

وی به طرح دیگر گردشگری که در دست احداث بود نیز اشاره و عنوان کرد: یک طرح دیگر هم از سوی بخش خصوصی در دست احداث است که تاکنون ۶۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: جلساتی با استاندار محترم و کارشناسان در خصوص شهر سوخته داشتیم و سعی ما برآن است تا تمدن زیر خاک را آنگونه که تاکنون حفظ شده بتوانیم احیا و به بازدید جهانیان بگذاریم.

صالحی امیری در ادامه با اشاره به اینکه این استان همچنین در بخش صنایع دستی ظرفیت‌های فراوانی وجود دارد بیان کرد: در سیستان و بلوچستان ۵۰ هزار هنرمند در رشته صنایع دستی فعال هستند که ۱۴هزار نفر از آنان ساماندهی شده اند.

وی گفت: خرسندم اعلام کنم بانوان این استان در حوزه صنایع دستی فعال اند و در کارگاه‌های کوچک ده‌ها زن در حال تولید صنایع دستی هستند که محصولاتشان در کشور‌های هند، مالزی، عمان، ایتالیا و دیگر کشور‌ها ارائه می‌شود. 

صالحی امیری همچنین به ظرفیت بالای همه استان‌ها در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اشاره و عنوان کرد: باید ظرفیت‌ها را در همه استان‌ها شناسایی و معرفی کنیم. 

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب به حوزه میراث فرهنگی در دیدار اخیر و همچنین برنامه هفتم بیان کرد: برنامه هفتم، فصل معینی را در مورد میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تخصیص داده است و می‌تواند راهگشای بسیاری از چالش‌های موجود در این حوزه باشد.

صالحی امیری تاکید کرد: مطالبات زیادی از گذشته در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی وجود داشت که در برنامه هفتم محقق شده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: برنامه هفتم، راهگشای تمام مسائل و مشکلاتی است که ما در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با آن روبرو بوده ایم.

صالحی امیری از تصویب «سند جامع صنایع فرهنگی» از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد و افزود: با تصویب این سند، می‌توانیم الگوی حرکتی را برای توسعه صنایع دستی تعریف کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
کسری
۱۸:۱۳ ۱۳ شهريور ۱۴۰۳
,من خودم توی زاهدان زندگی می کنم هیچ خبری ندارم وهیچ تغییر ایجاد نشده و فقط اسمه
ناشناس
۲۰:۲۹ ۱۰ شهريور ۱۴۰۳
اتفاقا خیلی شهر جالبیه
صنایع دستی جالبی دارن ، از دستاشون زیادی کار میکشن
اعتماد میکنن
احمد
۲۲:۳۲ ۰۹ شهريور ۱۴۰۳
سلام ..آخه به زاهدان نمیشه رفت برگشتن در ایست بازرسی هزار جور باید جواب بدهید برای چی اومدی یا اینکه حتما مواد داخل خودرو دارید با چه مشکلاتی باید از زاهدان تا مشهد بیاید اصلا زاهدان یه کشور دیگه هست به نظر پلیس وهمش دارن داخل خودرو را بازرسی میکنند وادم دیگه غلط می‌کنه بره زاهدان یا کرمان یا چابهار ونظیر آنها ..تازه دولت می‌خواهد 160میلیار در آنجا سرمایه گذاری می‌کنه برای کی وبه چه کسی آنها که همیشه برای لقمه نانی در بیابانها هستند و ماند مردم ایران آنها را هم توضیح دادم کسی جرات نمیکنه بره زاهدان ......متشکرم
ناشناس
۲۰:۵۰ ۱۰ شهريور ۱۴۰۳
والا شما احتمالا خودت مورد داری و غلط انداز بودی که سرهرپاسکاهی بهت گیرمیدادن
Vav
۲۳:۱۶ ۱۰ شهريور ۱۴۰۳
خوب نیا کسی دعوتت نکرده، حاضرم قسم بخورم وضع زندگی ما از تو خیلی بهتر و لاکچری تر هست تو زاهدان، حتما مشکل داری که از ایست بازرسی میترسی، یکم به خودت برس تابلو نباشه فیست?
ناشناس
۱۷:۱۵ ۱۲ شهريور ۱۴۰۳
سرمایه گذاری از بخش خصوصی انجام میشه
ناشناس
۱۲:۳۶ ۰۹ شهريور ۱۴۰۳
خدا رحمت کنه شهید رئیسی رو
ناشناس
۰۸:۲۳ ۰۹ شهريور ۱۴۰۳
برای حل هر مشکلی...گوش شنوا میخواهد و دلسوزی و
وطن پرستی
اگر دولتمندان پای درد و دل مردم بنشینند و گوش شنوا
و دلسوز و با وجدان و معرفت باشند
مشکلی نیست که راه چاره نداشته باشد...