سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزارت بهداشت بنگلادش شمار کشته شدگان در اعتراضات این کشور را بیش از هزار نفر اعلام کرد

وزارت بهداشت بنگلادش اعلام کرد که در جریان اعتراضات خونین ماه گذشته در این کشور بیش از هزار نفر کشته و دست کم ۴۰۰ نفر نابینا شده‌اند.  

رئیس موقت وزارت بهداشت بنگلادش اعلام کرد که در جریان تظاهرات ضد دولتی ماه گذشته در این کشور، بیش از هزار نفر کشته شده‌اند که آن را به خونین‌ترین دوره در تاریخ این کشور از زمان استقلال آن در سال ۱۹۷۱ تبدیل می‌کند.

به گزارش رویترز، در بیانیه وزارت بهداشت موقت بنگلادش آمده است که بسیاری از معترضان از یک چشم نابینا شده و برخی نیز بینایی هر دو چشم خود را از دست داده‌اند. همچنین پای برخی از آنان آسیب دیده و در مواردی مجبور به قطع پای خود شده‌اند.

خشونت‌های خیابانی اخیر در بنگلادش در پی اعتراض به سهمیه‌های شغلی بخش دولتی شکل گرفت. در نهایت «شیخ حسینه» نخست وزیر بنگلادش در ۵ اوت (۱۵ مرداد) استعفا کرد و به هند گریخت. سپس یک دولت موقت به ریاست «محمد یونس» اقتصاددان بنگلادشی جایگزین «شیخ حسینه» شد. او که به «بانکدار فقرا» مشهور است، یک کارآفرین اجتماعی است و در سال ۲۰۰۶ به دلیل فعالیت در زمینه بازار‌های خرد که باعث کاهش فقر در بنگلادش شد، جایزه نوبل صلح را دریافت کرد.

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۰۰ ۰۹ شهريور ۱۴۰۳
آزادی بهای سنگینی داره