سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاخ سفید:

کامالا هریس نقش مرکزی در سیاست آمریکا درباره چین دارد

مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت: کامالا هریس با بایدن درباره روابط آمریکا و چین و نیاز به مدیریت «مسئولانه» آن هم‌نظر است.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز پنجشنبه به وقت محلی در یک کنفرانس خبری در پکن پایتخت چین به خبرنگاران گفت: معاون رئیس‌جمهور یکی از اعضای اصلی و برجسته تیم سیاست خارجی بایدن و بخشی از تیم طراحی و اجرای استراتژی کلی در منطقه هند و اقیانوسیه جهت مدیریت مسئولانه روابط آمریکا و چین بوده است.

این در حالی است که دولت بایدن به تلاش‌های دیپلماتیک فشرده با چین در بحبوحه عدم اطمینان جهانی و روابط پرتنش بین دو ابرقدرت ادامه می‌دهد.

سالیوان همچنین خاطرنشان کرد که هریس با بایدن درباره روابط آمریکا و چین و نیاز به مدیریت «مسئولانه» آن هم‌نظر است.

کمتر از ۷۰ روز تا انتخابات باقی مانده است، کشور‌های مختلف جهان درحال بررسی یک دولت بالقوه هریس یا ترامپ هستند.

سالیوان گفت: هریس با دیدگاه بایدن موافق است که این رقابت مسئولانه مدیریت شود و به سمت درگیری یا تقابل منحرف نشود و او همچنین این دیدگاه را دارد که حفظ خطوط ارتباطی باز در سطح بالا، راهی است که می‌توان به این مدیریت مسئولانه دست یافت.

هریس در سال ۲۰۲۲ در حاشیه نشست اپک Aapec برای مدت کوتاهی با شی جین پینگ رئیس جمهور چین دیدار کرد، اما هرگز به این کشور سفر نکرده است. والز معاون او، تقریباً ۳۰ بار به چین رفته است و همچنین در جوانی برای تدریس زبان به چین رفته بود.

سالیوان گفت: او این فرصت را داشته است که با شی جین پینگ رئیس‌جمهور و نخست وزیر چین تعامل داشته باشد؛ بنابراین والز برای مقامات ارشد چین شناخته شده است.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.