سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح گازرسانی به روستای گردشگری دشتک افتتاح شد

همزمان با آخرین روز از هفته دولت استاندار فارس در سفر به شهرستان مرودشت با حضور در روستای گردشگری دشتک، طرح گازرسانی به این روستا را به بهره‌برداری رساند.

محمدهادی ایمانیه در نود و دومین سفر شهرستانی خود، همزمان با آخرین روز از هفته دولت به شهرستان مرودشت سفر کرد. استاندار فارس در طرح گازرسانی به روستای گردشگری دشتک ضمن تشکر از همکاران شرکت گاز استان فارس گفت: با تلاش کردند این عزیزان، مشترکین گاز طبیعی در فارس به بالاتر از ۹۹ درصد رسیده و چیزی برای ۱۰۰ درصد شدن و دست یابی به استان سبز باقی مانده است.

او با بیان اینکه فارس استانی پهناور و دارای ۳۷ شهرستان ۱۲۰ شهر و حدودا ۴۰۰۰ روستاست، اظهار داشت: از نظر اقتصادی لازم بود مسئله گاز با سرعت بیشتری حل شود که بحمدلله این موضوع با جدیت پیگیری شده است.

ایمانیه روستای دشتک را یکی از روستا‌های قطب گردشگری فارس معرفی کرد و از فارسی‌ها خواست از این روستا که قدمتی در حدود ۲۰۰۰ سال دارد، دیدن کنند و در ادامه افزود: دشتک یکی از مرتفع‌ترین روستا‌های استان فارس است که رساندن گاز طبیعی به ساکنین آن دارای زحمات فراوانی بوده است؛ به ازای هر خانواده‌ای که در این روستا از نعمت گاز برخوردار شده، حدودا یک میلیارد و چهارصد میلیون هزینه صورت گرفته است.

او با تاکید بر اینکه دولت هدف گیری کرده تا به تمام اقشار، حتی در دور افتاده‌ترین مناطق کشور گاز رسانی انجام و همه به شکل عادلانه از این نعمت الهی استفاده کنند، مردم عزیز را به استفاده منطقی از منابع انرژی و صرفه جویی در آن دعوت کرد و خاطر نشان ساخت: صرفه جویی در مصرف انرژی امری ضروری است؛ افزایش منابع و تولید انرژی در کنار افزایش مصرف آن با منطق سازگاری ندارد پس اگر می‌خواهیم معادن، صنایع، گردشگری، کشاورزی، گلخانه‌ها و ... همگی بتوانند از نعمت آب، گاز و برق استفاده کنند باید ضمن افزایش بهره وری، مصرف را نیز بهینه کنیم.

با بهره برداری از طرح گاز رسانی به روستای دشتک که ۲۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب هزینه در پی داشته، ۶۰۰ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

در هفته دولت سال جاری طرح گازرسانی به ۱۴۰ صنعت و ۶۰ روستا با سرمایه گذاری ۴۵۹ میلیارد تومان در سطح استان فارس، افتتاح شد که در نتیجه آن ۹۸۴ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.