سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده ولی فقیه در استان سمنان؛

برنامه منسجم استانی برای رفع بحران آب تدوین شود

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی با فراخوانی نمایندگان این استان در مجلس به رعایت عدالت تاکید کرد: رفع بحران آب نیازمند تدوین برنامه منسجم استانی است.

 نماینده ولی فقیه در استان سمنان در دیدار با اعضای مجمع نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی گفت: صرفه‌جویی و اصلاح شبکه‌های آب‌رسانی، راه حل اساسی برای تامین آب استان نیست و باید برای طرح انتقال آب از منابع بالادستی به عنوان تنها راه تأمین آب پایدار برای استان سمنان تمرکز شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی با ابراز نگرانی از وضعیت منابع آب در استان گفت: رفع مساله تامین آب در استان با اجرای پروژه‌های محدود و نقطه‌ای امکان‌پذیر نیست و این مساله باید با رویکردی جدی و برنامه‌ای منسجم و استانی پیگیری شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با ابراز تاسف از وقوع سوانح رانندگی منجر به فوت در محور‌های مواصلاتی این استان و لزوم ایمن سازی مسیر، در خصوص تکمیل آزاد راه حرم تا حرم در محدوده استان سمنان گفت: اجرای پروژه آزادراه حرم تا حرم فازبندی شده و به جز برخی قطعات، بخش‌های دیگر آزاد راه نهایی نشده است که باید پیگیری شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی همچنین بر لزوم رفع مشکلات حوزه بهداشت و درمان با توجه به تردد میلیون‌ها مسافر از این استان، توجه به اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن و ارائه به موقع تسهیلات بانکی و تخصیص زمین، رفع دغدغه‌های معیشتی مردم و حفظ ارزش‌های دینی تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس باید حق گو و عدالت محور باشند گفت: تحقق «عدالت در حکمرانی» منوط به پذیرش کامل آن از از طرف گروه‌های مختلف است و اگر برخی از مردم قدرت طرح مسائل خود را ندارند، از مسئولان برای رعایت عدالت سلب مسئولیت نمی‌کند

وی با تاکید بر اینکه چهار نماینده استان سمنان در مجلس شورای اسلامی از ظرفیت یکدیگر برای توسعه استان استفاده کنند اظهار امیدواری کرد: وفاق و همگرایی نمایندگان و نیز مسئولان استان سمنان، برای تحقق اهداف توسعه‌ای در این استان و رفع چالش‌هایی نظیر بحران آب و کاهش جمعیت مثمر ثمر باشد.

در این دیدار که عباس گلرو نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه، احمد عجم نماینده مردم شاهرود و میامی، علی‌اکبر علیزاده نماینده مردم دامغان و یاسر عربی نماینده مردم گرمسار و آرادان حضورداشتند، عباس گلرو» رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان در گزارشی، آخرین برنامه‌ها و اقدامات مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های بین‌المللی، ملی و استانی را تشریح کرد.

ضرورت همگرایی مجلس و دولت، طراحی نقشه راه توسعه استان سمنان و ارائه آن به رییس‌جمهور، شناسایی فرصت‌ها و آسیب‌ها و مدیریت استعداد‌ها و توانمندی‌ها بویژه در حوزه منابع انسانی، به‌روزرسانی طرح‌های آمایش سرزمین، توجه به شاخص وسعت استان در تخصیص اعتبارات، استفاده از همه ظرفیت‌ها برای تسریع در رفع چالش آب، ضرورت بهسازی نقاط حادثه‌خیز، تسریع در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن و حل مشکلات بهداشت و درمان شهرستان دامغان از مسائلی بود که نمایندگان مجلس در این جلسه مطرح کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.