سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور بیش از ۲۰۰ هزار نفر از اتباع مقیم ایران در راهپیمایی اربعین

مدیرکل روابط عمومی سازمان ملی مهاجرت ایران اعلام کرد که بیش از ۲۰۰ هزار نفر از اتباع و مهاجرین خارجی ساکن جمهوری اسلامی در راهپیمایی اربعین ۱۴۰۳ شرکت کرده‌اند.

محمد جلالی‌فرد، مدیرکل روابط عمومی این سازمان در گزارشی جزئیات عملکرد کارگروه‌های مختلف قرارگاه اربعین سازمان ملی مهاجرت ایران را برای مردم و اتباع و مهاجرین خارجی شرح داد.

محمد جلالی با اشاره به اینکه آیین راهپیمایی اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ رو به پایان است و علاوه بر شهروندان ایران، برخی اتباع خارجی مجاز نیز در این سفر معنوی شرکت کردند، افزود: بیش از ۲۰۰ هزار نفر از اتباع و مهاجرین خارجی از طریق مرزهای ایران در این سفر معنوی حضور یافتند.

وی با اشاره به اینکه امسال کمیته ویژه زائران اتباع خارجی در سازمان ملی مهاجرت تشکیل شد، افزود: این کمیته پیش از آغاز راهپیمایی عظیم اربعین، با برگزاری جلسات متعددی، نحوه حضور اتباع را مورد بررسی قرار داد و برنامه ریزی لازم در این زمینه انجام شد.

جلالی افزود: در راهپیمایی اربعین امسال برای نخستین بار به صورت برخط نام نویسی اتباع خارجی برای بهره مندی از این سفر معنوی در سامانه «سهما» انجام شد و بر اساس آن برنامه ریزی‌های لازم در کشورهای ایران و عراق صورت گرفت.

مدیر روابط عمومی سازمان ملی مهاجرت ایران ادامه داد: همچنین برای نخستین بار بیمه اختیاری برای استفاده اتباع خارجی در نظر گرفته و اجرا شد.

وی این نکته را نیز یادآور شد که در سفر معنوی اربعین امسال پزشکان و پیراپزشکانی از اتباع خارجی با ثبت نام در سامانه سهما سازمان ملی مهاجرت ایران برای خدمات رسانی به زائران اتباع خارجی داوطلب شدند و خدمات رسانی کردند.

پیش از این سیدمجید میراحمدی، معاون وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین ایران گفته بود: تمام تسهیلات ممکن برای اتباع غیرایرانی در نظر گرفته شده است و هرگونه خدمات، استراحتگاه، موکب‌های پذیرایی و خدمات بهداشتی و درمانی به این گروه از زائران ارایه می‌شود.

به گفته وی، زائران غیرمقیم که از افغانستان، پاکستان و سایر نقاط که به ایران وارد می شدند، از مرز چزابه به سمت کشور عراق رفتند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.