سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هزینه‌های تامین آب و برق بسیار سنگین است/ مردم صرفه جویی کنند

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: تولید برق و آب آشامیدنی هزینه‌های بسیار سنگینی در بر دارد که تامین آن نیز بسیار سخت است بنابراین مردم باید با صرفه جویی از هدر رفت این سرمایه‌های بی جایگزین پیشگیری کنند.

محمدرضا لکزایی در حاشیه اختتامیه مسابقه نمایشی- پیامکی خانواده با موضوع مدیرت مصرف گفت: در هر نقطه از زمین اگر شرایطی برای تغییرات اقلیمی رخ دهد در نقاط دیگر نیز تاثیر خود را می‌گذارد و مقصر اصلی این تغییر اقلیم بشر است بنابراین باید امروز راه سازگاری با آن را پیدا کند.

وی بیان کرد: با افزایش یک درجه دما بیش از سه تا پنج درصد نیز مصرف آب و برق افزایش پیدا می‌کند و به دلیل افزایش مصرف برق و بالا رفتن میزان تولید برق میزان انتشار گاز‌های آلاینده گلخانه‌ای نیز بیشتر می‌شود، از طرفی نیز سبب افزایش مصرف آب و کاهش منابع آب خواهد شد؛ بنابراین در این شرایط اگر نیاز به تامین آب از منابع دوردست باشد هزینه‌های بالایی را به کشور‌ها تحمیل می‌کند.

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان ادامه داد: به دلیل شرایط خاص استان و کاهش باران در این منطقه تامین آب پایدار از دریای عمان آخرین راهکار برای رسیدن به آب پایدار بود که برای تحقق آن برای استان فقط در بخش آب بیش از ۲ میلیارد یورو اعتبار پیش بینی می‌شود که تحقق آن در توان ما نبود؛ اما با توجه به حیاتی بودن آب این طرح بزرگ اجرایی شد.

تامین آب و برق هزینه‌های بسیار سنگینی در بر دارد که تامین آن نیز بسیار سخت است، مردم باید با صرفه جویی از هدر رفت آب و انرژی پیشگیری کنند

وی گفت: به دلیل بالا بودن هزینه‌های تامین آب و برق فرهنگ سازی در مدیریت مصرف و آموزش شیوه‌های مدیریت استفاده از آب و برق در راستای حفظ محیط زیست و پیشگیری از روش‌های غلط مصرف آب و برق کمترین اقدامی است که در شرایط کنونی می‌توان انجام داد و نباید از آن به سادگی گذشت.

لکزایی اظهار کرد: میزان سرانه مصرف استاندارد آب برای هر نفر ۸۰ تا ۱۲۰ لیتر تعریف شده در حالیکه هر ایرانی به طور میانگین ۲۴۵ لیتر در هر شبانه روز مصرف آب دارد که باید نیمی از آن را کاهش و مدیریت مصرف کرد، علاوه بر آن تولیدکنندگان لوازم برقی و خانگی نیز باید تجهیزاتی با مصرف پایین آب و برق تولید و به بازار عرضه کنند.

وی افزود: سازگاری و مدیریت تغییر اقلیم جهت حفظ محیط زیست یک ضرورت است و با توجه به شرایط کنونی همه باید با کاهش مصرف، خود را سازگار کنیم؛ بنابراین می‌طلبد تا این مهم از سنین پایین به کودکان آموزش داده شود تا در آینده بتوان ثمره آن را دید.

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان تاکید کرد: تامین آب و برق هزینه‌های بسیار سنگینی در بر دارد که تامین آن نیز بسیار سخت است، مردم باید با صرفه جویی از هدر رفت آب و انرژی پیشگیری کنند که تغییر الگوی مصرف و استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف آب تنها بخشی از اقداماتی بوده که در این راه می‌توان انجام داد.

برچسب ها: آبفا ، آبرسانی ، صرفه جویی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.