سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۸۵۵ هزار زائر اربعین از مرز خسروی تردد کردند

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه گفت: بیش از ۸۵۵ هزار زائر اربعین امسال از مرز خسروی تردد کردند و همچنان هزار خودرو زوار در پارکینگ خسروی باقی مانده است.

سید جعفر امامیان دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه گفت: تا امروز ۴۵۹ هزار نفر از مرز خسروی خارج و حدود ۴۲۶ هزار زائر بازگشتشان از این مرز بوده است.

به گفته وی با اینکه امسال در مجموع آمار زائران اربعین کشور کاهشی ۱۰ درصدی داشته است، اما این کاهش برای مرز خسروی تنها سه درصد بوده است.

امامیان آمار تردد زائران اربعین سال گذشته از مرز خسروی را نیز ۹۱۴ هزار و ۸۶۸ نفر اعلام کرد.

وی تصریح کرد: آمار تردد امسال زائران از مرز خسروی باوجود تبلیغات منفی که برای این مرز ایجاد شده بود در حالی که برعکس تبلیغات منفی شاهد موج رضایتمندی زائرانی بودیم که از این مرز بر می‌گشتند دلیلش هم تمهیداتی بود که برای بازگشت زوار اندیشیده بودیم.

امامیان افزود: امسال چالش بازگشت زوار به مرز منذریه به حداقل رسید چرا که در گذشته این مرز برای ناوگان حمل و نقل عراق ناشناخته بود، اما امسال حتی یک پایانه مسافری برای بازگشت به مرز منذریه (خسروی) اختصاص پیدا کرد، همچنین یک پایانه موقت مسافربری بین شهری در مرز خسروی ایجاد شد که امیدواریم به یک پایانه دائمی تبدیل شود.

برپایی ۵۰ موکب عراقی در مسیر مرز خسروی به سمت بغداد دیگر اقدامی بود که به گفته امامیان امسال برای رفاه حال زوار ایجاد شده بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.