سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر شورای زکات مراغه مطرح کرد؛

سیب رتبه نخست را در زکات مستحبی مراغه دارد

دبیر شورای زکات مراغه با بیان اینکه محصول سیب رتبه نخست را در پرداخت زکات مستحبی این شهرستان دارد گفت:سال گذشته ۱۵۰ تن سیب از محل زکات مستحبی جمع‌آوری و بین فقرا توزیع شد.

ابراهیمی در جلسه شورای زکات مراغه که در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد گفت: سال گذشته ۱۵۰ تن سیب از محل زکات مستحبی جمع‌آوری و بین فقرا توزیع شد که ارزش ریالی آن ۳۰ میلیارد ریال برآورد شد.

وی با بیان اینکه زکات مستحبی سیب سالانه تا حدودی به همین میزان تکرار می‌شود اضافه کرد: قربانی هم دومین ظرفیت این شهرستان پس از سیب در زکات مستحبی است و عشایر سهند در سال گذشته ۱۱۰ راس گوسفند قربانی به ارزش حدود ۱۰ میلیارد ریال اهدا کردند.

ابراهیمی ادامه داد: سومین ظرفیت زکات مستحبی مراغه به محصول گردو اختصاص دارد و سالانه حدود ۵۰۰ کیلوگرم از آن تحت عنوان زکات مستحبی جمع‌آوری می‌شود.

وی حجم زکات مستحبی عسل در این شهرستان را سالانه حدود ۲۵۰ کیلوگرم عنوان کرد و افزود: زکات مستحبی گندم شهرستان چشمگیر نیست و به فرهنگ‌سازی نیاز دارد.

 وی گفت: امسال با هدف فرهنگ‌سازی بنر‌هایی در برخی از مسیر‌ها نصب و جلساتی با دهیاران برگزار شد و تبلیغ در فضای مجازی و توزیع گونی برای جمع‌آوری زکات گندم هم در دستور کار قرار گرفت.

ابراهیمی بیان کرد: چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال نیز به صورت نقد از محل زکات فطریه ماه رمضان گذشته در این شهرستان جمع‌آوری شد.

 امام جمعه مراغه  در این جلسه با بیان اینکه قرآن کریم در کنار نماز پرداخت زکات را نیز مورد تاکید قرار داده است گفت: اهمیت زکات واجب بیش از پیش در جامعه تبیین شود.

آیت‌الله پورمحمدی از اداره تبلیغات اسلامی مراغه خواست تا علما را برای تبلیغ زکات واجب بسیج کنند و ادامه داد: دهیاران و بخشداران نیز با همراهی افراد صاحب نفوذ در روستاها زکات را تبلیغ کنند.

وی تاکید کرد: مردم باید نسبت به اهمیت زکات واجب بیش از پیش واقف باشند و بدانند که زکات از مهمترین برنامه‌های اقتصادی اسلام است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.