سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۶۵ شهید در حملات رژیم صهیونیستی به رفح

رژیم صهیونیستی در سیصد و بیست و هشتمین روز از حملات خود به نوار غزه، تنها در شهر رفح بیش از ۶۵ فلسطینی را به شهادت رساند.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه در گزارش آماری روز پنج‌شنبه خود اعلام کرد که در سیصد و بیست و هشتمین روز از حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه، شمار شهدای فلسطینی به ۴۰ هزار و ۶۰۲ نفر افزایش یافته و تعداد زخمی‌ها نیز به ۹۳ هزار و ۸۵۵ نفر رسید.

این وزارتخانه گزارش داد، رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته مرتکب چهار کشتار در غزه شده که در نتیجه آن پیکر‌های ۶۸ شهید به بیمارستان‌های نوار غزه منتقل شده و دستکم ۷۷ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

همچنین این وزارتخانه اعلام کرد که تعدادی از قربانیان این حملات زیر آوار‌ها و در مسیر‌ها هستند و نیرو‌های امدادگر و دفاع مدنی به آنها دسترسی ندارند.

خبرنگار المیادین در غزه نیز اظهار کرد: در رفح واقع در جنوب نوار غزه طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۵ فلسطینی شهید شدند که سه نفر از آنها با حمله رژیم اشغالگر به یک موتورسیکلت در شمال غرب این شهر به شهادت رسیدند.

همچنین نیرو‌های امدادگر پیکر یک شهید را از زیر آوار‌ها در منطقه الشاکوش در شمال غرب شهر رفح بیرون آوردند.

رژیم صهیونیستی بار دیگر شرق شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه را بمباران و در منطقه الزنه و عبسان در شرق این شهر به شدت تیراندازی کرد.

به گزارش خبرنگار المیادین، توپخانه دشمن منطقه غرب نیروگاه برق موجود در شمال شرق اردوگاه النصیرات را هدف قرار داد که موجب آتش‌سوزی وسیعی در این منطقه شد و همین‌طور جنگنده‌های ارتش اشغالگر یک منزل در اردوگاه شماره ۲ النصیرات را هدف قرار داد.

رژیم صهیونیستی شرق دیرالبلح در مرکز نوار غزه را نیز بمباران کرد که در نتیجه آن یک فلسطینی زخمی شد، همچنین در حمله هوایی دشمن به منطقه البصة در دیرالبلح نیز یک فلسطینی به شهادت رسید.

ارتش رژیم صهیونیستی در طول شب گذشته نیز شهر غزه را هدف حملاتی هوایی قرار داد که چند شهید و زخمی داشت.

به گزارش وزارت بهداشت و دفاع مدنی غزه در حمله این ارتش به خانه‌ای در نزدیکی هتل الامل در غرب شهر غزه هشت نفر شهید شدند.

همزمان با ادامه حملات رژیم اشغالگر به نوار غزه، ارتش این رژیم از بامداد چهارشنبه عملیات نظامی گسترده‌ای را علیه شهر‌ها و شهرک‌های واقع در شمال کرانه باختری آغاز کرده که طبق گزارش منابع پزشکی فلسطین، در نتیجه این یورش‌ها تاکنون ۱۷ فلسطینی به شهادت رسیدند.

«جوزپ بورل» مسوول سیاست خارجه اتحادیه اروپا نیز امروز ضمن هشدار نسبت به شرایط انسانی موجود در نوار غزه و کرانه باختری اشغالی، تاکید کرد: شرایط در غزه به شکل مستمر و بدون هیچ چشم انداز بهبودی، رو به وخامت است و فراخوان‌ها برای برقراری آتش‌بس بدن نتیجه ماندند.

بورل همچنین افشا کرد که برخی از نهاد‌های سازمان ملل تحت فشار‌های بزرگی از سوی رژیم صهیونیستی قرار دارند و این فشار‌ها مانع از فعالیت آنها می‌شود.

برچسب ها: رفح ، رژیم صهیونیستی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.