سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

السیسی: ما به جنگ غزه پایان خواهیم داد

رئیس جمهور مصر تاکید کرد که این کشور بدنبال پایان دادن به جنگ غزه است، زیرا این جنگ منجر به فاجعه انسانی شده است.

عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر تأیید کرد که مصر به دنبال پایان دادن به جنگ غزه است که باعث یک فاجعه انسانی شده است.

براساس گزارش آر تی، السیسی در دیدار با هیاتی از کمیته‌های کنگره آمریکا نسبت به خطر تشدید تنش‌هایی که منطقه به دلیل تداوم جنگ در نوار غزه شاهد آن است، هشدار داد و بر قصد مصر برای ادامه تلاش‌ها با هدف پایان دادن به جنگ تاکید کرد.

رئیس جمهور مصر اضافه کرد که قاهره با هماهنگی شرکا به این جنگ که باعث فاجعه انسانی در نوار غزه شده است پایاین خواهد داد. او در ادامه هشدار داد که تشدید تنش کنونی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری به شدت خطرناک است.

السیسی افزود که این حملات به کرانه باختری اوضاع منطقه را پیچیده‌تر خواهد کرد و برای آرام کردن اوضاع در سرزمین‌های فلسطینی و تلاش برای اجرای آنچه در سطح بین‌الملل بر سر آن توافق شده و دارای مشروعیت کامل در رابطه با راه‌حل دو دولتی است، به همکاری جامعه بین‌الملل نیاز است.

احمد فهمی، سخنگوی رسمی ریاست جمهوری در مصر توضیح داد که هیات آمریکایی در این دیدار مایل بود بر اهمیتی که نهاد‌ها و ادارات مختلف آمریکا برای روابط دوجانبه و مشارکت راهبردی مصر واین کشور قائل هستند، تاکید کند.

فهمی تاکید کرد این رفتار هیات آمریکایی نشان دهنده نقش مصر در حفظ امنیت و حمایت از تلاش‌های صلح در منطقه و همچنین نقش اساسی مصر از زمان وقوع بحران در غزه، چه از نظر تلاش‌های مشترک برای آرام سازی وضعیت و یا نقش رهبری در ارائه هماهنگی و ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه است.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.