سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر امور خارجه اسپانیا: عملیات اسرائیل در کرانه باختری، غیرقابل قبول است

وزیر امور خارجه اسپانیا، عملیات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را «غیر قابل قبول» ارزیابی کرد.

خبرگزاری افه گزارش داد، خوسه مانوئل آلبارس وزیر امور خارجه اسپانیا در بدو ورود به نشست غیر رسمی وزرای اتحادیه اروپا که امروز در بروکسل برگزار می‌شود، به رسانه‌ها گفت: تحرکاتی که دیروز (چهارشنبه) در کرانه باختری رخ داد بسیار جدی است. سطح مطلقا غیرقابل تحمل و غیرقابل قبول خشونت در غزه و خطر حداکثریِ گسترش درگیری به لبنان نباید از یاد ما ببرد که در کرانه باختری سطح غیرقابل قبولی از خشونت وجود دارد.

آلبارس بر لزوم تشکیل شورای اتحادیه اروپا و اسرائیل برای بحث با رژیم تل‌آویو در مورد احترام به حقوق بشر در جنگ غزه و تعلیق آن در صورت مشاهده نقض حقوق بشر تاکید کرد.

وی گفت: ما باید از این شورای اتحادیه اروپا و اسرائیل، برای استفاده از طیف وسیعی از اقداماتی که در اختیار داریم برای دستیابی به صلح در خاورمیانه و پیروی از تصمیم‌های دیوان بین‌المللی دادگستری استفاده کنیم.

منابع خبری بامداد چهارشنبه از آغاز عملیات گسترده رژیم صهیونیستی به شمال کرانه باختری خبر دادند.

به گزارش این منابع، ۱۰ فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در شهر جنین و اردوگاه الفارعه واقع در شمال کرانه باختری شهید شدند.

در همین حال، روزنامه «یدیعوت آحارنوت» نوشت که عملیات در شمال کرانه باختری چند روز به طول خواهد انجامید و بالگرد‌ها و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نیز در آن مشارکت خواهند داشت.

رادیو رژیم صهیونیستی هم گزارش داد که عملیات در شمال کرانه باختری، بزرگترین عملیات از سال ۲۰۰۲ میلادی در این منطقه خواهد بود.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.