سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

درمان پارکینسون در مرحله آزمایش/ کنگره‌های علمی فرصتی برای همکاری با دانشمندان خارجی

رئیس پژوهشگاه رویان مطرح کرد: نشست‌های علمی بین‌المللی، شروع ارتباطات و تعاملات بعدی با دانشمندان سایر کشور‌های جهان است.

عبدالحسین شاهوردی، رئیس پژوهشگاه رویان  در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره بیست و پنجمین کنگره بین المللی رویان مطرح کرد: در این برنامه سعی و تلاش دوستان این بود که به علوم بین رشته ای توجه بیشتری شود.

او ادامه داد: یکی از موضوعاتی که امروزه خیلی حائز اهمیت است هوش مصنوعی است. هوش مصنوعی امروزه در علوم مختلف ورود پیدا کرده و به متخصصان و محققان کمک می کند. در کشور ما هم در این زیمینه به موقع حرکت کرده و پایان نامه‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی خوبی در  این زمینه برگزار شده که در نظر داریم در نشست امسال  نتایج این کارها به بحث گذاشته شود.

رئیس پژوهشگاه رویان اضافه کرد: یکی دیگر از موضوعات مطرح شده، بحث مهندسی بافت است. می‌دانیم نگاهی که به آینده است پیرامون تولید قطعات یدکی انسان است. امیدوار هستیم این نوع ارتباط بین مهندسی و بیولوژی و بحث بالین بتواند در کنار هم یکی از مشکلات مردم و جامعه دردمند را بتواند حل کند.

برندگان جایزه دکتر کاظمی، محققانی از آلمان و اتریش 

او با بیان اینکه مباحث خوبی  در این عرصه به خصوص در موضوعات قلب و ریه مطرح شده، گفت: برنده جایزه دکتر کاظمی کسی است که در همین زمینه ها کار کرده است.

او ادامه داد: در برنامه جشنواره بین المللی رویان که امسال مختص  جایزه دکتر کاظمی است، ما دو برنده داریم یک نفر از آلمان و یک نفر از اتریش و برنده آلمان در کنگره حضور پیدا کرد. جایزه نقدی به همراه لوح و تندیس  دکتر کاظمی به برنده اهدا شد.

شاهوردی گفت: امیدواریم که این شروع کار با محققان خارج از کشور باشد و زمینه ای را ایجاد کند که محققان ما بتوانند بعد از این، با پروژ‌ه‌های مشترک و تبادل نظرهای بعدی، این فعالیت ها را دنبال کنند.

رئیس پژوهشگاه رویان اعلام کرد: یکی از برنامه هایی که ما در کنگره داریم این است که  افرادی که انتخاب می‌شوند، جزو داوران برنامه‌های آینده قرار می گیرند افراد برنده در نتیجه یک مشورت ملی و بین المللی انتخاب می شوند. برندگان امسال هم همراه رویان بوده‌اند.

او با اشاره به همکاری‌های علمی با سایر کشورها، برگزاری نشست‌های و جشنواره‌های اینچنینی را به نوعی انعکاس فرهنگ کشور با رویکرد علمی دانست.

تلاش پژوهشگاه رویان برای درمان بیماری‌های عصبی به ویژه پارکینسون 

 رئیس پژوهشگاه رویان همچنین از فعالیت کارگروهی در پژوهشگاه رویان در زمینه هوش مصنوعی و انجام پروژه هایی در این زمینه خبر داد.

به گفته وی اقداماتی پیرامون درمان پارکینسون در پژوهشگاه رویان در حال انجام است که به مرحله آزمایش بالینی رسیده و مجوز آن گرفته شده است.

شاهوردی گفت: امیدوارم زمینه مناسبی را ایجاد کرده باشیم که تبادل تجربه اتفاق بیفتد. نشست های علمی در واقع شروع ارتباطات و تعاملات بعدی هستند.

رئیس پژوهشگاه رویان درباره اهدای جایزه دکتر کاظمی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های بین‌رشته‌ای مطرح کرد: مد نظر این بود برندگان جایزه دکتر کاظمی کسانی باشند که در سطح جهانی مطرح و تاثیر گذار باشند و کار یا محصولی را به انتها برسانند. امسال ما برنده‌ای از آلمان داشتیم که در زمینه قلب و ریه کار کرده بود و یک محقق اتریشی دیگر برنده ما بود که در زمینه سلول بنیادی کار کرده بود. این برندگان ارتباطات قبلی هم با رویان داشتند. امسال ششمین جایزه دکتر کاظم به این عزیزان اهدا شد.

او همچنین درباره حضور سخنرانان خارجی از کشورهای مختلف در این کنگره، توضیحاتی ارائه داد.

خبرنگار: فاطمه کربلایی 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.