سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نسخه جدید بتای اپل منتشر شد

اپل با آپدیت جدید iOS، قابلیت هوش مصنوعی حذف اشیا ناخواسته از عکس‌ها را منتشر کرد

اپل نسخه جدید بتای توسعه‌دهندگان سیستم‌عامل‌های iOS 18.1 و iPadOS 18.1 و macOS 15.1 Sequoia را منتشرکرد که ویژگی‌های جدیدی از هوش مصنوعی Apple Intelligence مانند امکان حذف اشیاء از عکس‌ها را به‌همراه دارد.

براساس گزارش تک‌کرانچ، این ویژگی که Clean Up نام دارد به کاربران اجازه می‌دهد بدون تغییر عکس، یک شی موجود در آن را شناسایی و حذف کنند. هنگامی حذف اشیاء از یک تصویر، این ویژگی از هوش مصنوعی برای تولید پس‌زمینه استفاده می‌کند. اپل می‌گوید که این ویژگی حتی سایه یا انعکاس یک شی را نیز می‌تواند تشخیص دهد.

حذف اشیاء ناخواسته از تصاویر با هوش مصنوعی اپل

برای انجام این کار دو روش وجود دارد. کاربران می‌توانند با استفاده از ویژگی تشخیص هوشمند، با ضربه‌زدن روی یک شی آن را از تصویر حذف کنند. همچنین می‌توان دور هر شی ناخواسته‌ای یک دایره کشید تا آن‌ها را از تصویر حذف کرد.

گوگل نیز ویژگی مشابهی با نام Magic Eraser توسعه داده است و آن را از اوایل سال میلادی جاری به‌صورت رایگان در اختیار تمام کاربران گوگل فوتوز قرار داد.

اپل در ماه ژوئیه اولین مجموعه از ویژگی‌های Apple Intelligence را با نسخه بتای iOS 18.1 منتشر کرد. این ویژگی‌ها شامل ابزارهای نوشتن، خلاصه نوتیفیکیشنِ پیامک و ایمیل‌ها، جستجوی زبان طبیعی و ایجاد حافظه در Photos، رونویسی تماس‌ها و صداهای ضبط‌شده در Notes و ساخت پاسخ‌های هوشمند در Mail می‌شود.

Apple Intelligence فقط برای کاربران انگلیسی زبانی که منطقه آن‌ها در ایالات متحده تنظیم‌شده، قابل دسترس است.

منبع: دیجیاتو

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.