سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور معاون سفارت ایران در کابل میان زائران افغانستانی

معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل مسائل مربوط به تردد، اسکان و پذیرایی زائرین افغانستانی را بررسی کرد.

سید حسن مرتضوی معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل در میان جمعی از زوار افغانستانی کربلای معلی در این شهر مقدس حاضر و مسائل مربوط به تردد، اسکان و پذیرایی آنها را بررسی کرد.

مرتضوی در جمع زوار افغانستانی در کربلا اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را به کار بست تا زائران افغانستانی در موعد مقرر به مراسم اربعین حسینی برسند اما برخی مشکلات از جمله مشکل تأمین اتوبوس برای انتقال این حجم از زائران و برخی موضوعات در مرز باعث شد تا تعدادی از این عزیزان با تاخیر به مراسم اربعین حسینی امسال برسند.

وی در ادامه با اشاره به تعطیلی مواکب اربعینی گفت: با هماهنگی انجام شده با برخی خیرین ایرانی و غیرایرانی در فاز اول تلاش کردیم تا در مدت یک هفته حدود ۵۰۰۰ زائر افغانستانی را که بعد از روز اربعین وارد شهر کربلا شدند را در بحث اسکان و پذیرایی سه‌ وعده‌ای ساماندهی کنیم که با لطف خداوند و عنایت اباعبدالله‌ الحسین این امکان در فضایی آبرومند فراهم شد و امروز با افتخار در خدمت زوار افغانستانی در کربلا هستیم.

مرتضوی در این دیدار با اشاره به دغدغه زائران افغانستانی در مورد پایان مدت ویزای زیارتی‌شان گفت که سفارت جمهوری اسلامی ایران این موضوع را با جدیت در دستور کار پیگیری خود قرار داده است و از طریق مبادی رسمی هر مورد جدیدی در این رابطه را اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

لازم به ذکر است که زائران افغانستانی که از مبدأ افغانستان راهی کشور عراق شده‌اند در روزهای پس از اربعین حسینی به این کشور رسیده و همچنان موج‌های دوم و سوم سفر آنها به افغانستان تا حدود یک‌هفته آینده ادامه خواهد داشت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.