سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری از ۸۰ طرح عمرانی و اقتصادی در شهرستان سامان

همزمان با هفته دولت، ۸۰ طرح عمرانی و اقتصادی با هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان سامان بهره برداری و اجرا شد.

غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری در آیین افتتاح طرح‌های عمرانی و اقتصادی سامان، با اشاره به تحولات ایجاد شده در این شهرستان گفت: حل مشکل تامین آب برای ۳۱ طرح کشاورزی به‌عنوان مطالبه ۱۸ ساله که از دستورکار خارج شده بود از جمله مهمترین دستاورد‌های دولت در این شهرستان است.

وی افزود: حل مشکل تامین آب ۳۱ طرح کشاورزی سامان و بن از طرح‌های راهبردی و پیشران سامان به شمار می‌رود که با رفع این مشکل ۹ هزار هکتار از زمین کشاورزی به زیر کشت و همچنین زمینه ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی فراهم شد.

حیدری با اشاره به اجرای طرح آب‌رسانی بن به بروجن که منافع آن به سامان نیز می‌رسد اظهار داشت: با اجرای این طرح مساله تنش آبی این شهرستان در قالب یک طرح پدافندی برطرف شد.

وی بیان داشت: ایجاد زیرساخت شهرک تخصصی بادام از دیگر خدمات دولت در شهرستان سامان است که باید کار این طرح بدون وقفه برای واگذاری به مردم دنبال شود.

حیدری همچنین بر سرعت بخشی در روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان سامان تاکید کرد.

وی با اشاره به ایجاد وقفه‌ای در تزریق اعتبارات بعد از شهادت آیت الله رییسی رییس‌جمهور شهید گفت: با همراهی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مطالبه تامین اعتبارات شده که امید می‌رود با تصمیم به موقع تامین اعتبار انجام و طرح‌های عمرانی استان جان دوباره‌ای به خود بگیرند.

حیدری تصریح کرد: اجرای طرح‌های بهداشت و درمان و همچنین تامین تجهیزات لازم، تامین اعتبار برای اجرای درمانگاه تامین اجتماعی، ساخت و تجهیز پایگاه هلال احمر، اجرای آب شرب پایدار و فاضلاب روستایی، اجرای مجتمع دام سنگین ۵۸ هکتاری، فعالیت بزرگترین مرغداری صنعتی استان با ظرفیت ۵۰۰ هزار قطعه در سامان، ساماندهی اختلاف‌های ملکی و نهالستان‌های غیرمجاز، توسعه گلخانه‌ها، گرفتن مجوز ماده ۲۳ برای احداث جاده سامان – قراقوش از جمله این پروژه‌ها است.


بیشتر بخوانید


عباس رحیمی فرماندار سامان گفت: از تعداد ۸۰ طرح عمرانی و اقتصادی ثبت‌شده این شهرستان در سامانه منتاک ۵۵ طرح با یک‌هزار و۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار بهره‌برداری و همچنین ۲۵ طرح با ۶۲۰ میلیارد ریال اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: پل تقاطع غیرهمسطح، مجتمع دامپروری دام سنگین، آسفالت معابر روستایی، آسفالت جاده دسترسی باغات کشاورزی، سنگ‌فرش روستای گرم‌دره، اصلاح شبکه برق، بازسازی و توسعه شبکه گاز، پروژه بین راهی محمد آباد، آغاز عملیات اجرایی پل هوایی شهرک صنعتی یک، بازگشایی معابر شهر سامان، بکارگیری ساختمان دهیاری صادق آباد، پایگاه امداد جاده‌ای هلال احمر، گلخانه و ساخت کتابخانه از جمله این طرح‌ها است.

فرماندار سامان در خصوص شهرک تخصصی بادام گفت: با تلاش‌های انجام شده زمین شهرک تخصصی بادام آماده‌سازی و شرایط برای واگذاری فراهم شده است.

وی افزود: با راه‌اندازی شهرک تخصصی بادام دست‌تمام سودجویان و دلالان از بادام قطع و تمام فرآورده‌های این محصول با ارزش در این شهرک تولید و منافع آن به کشاورزان می‌رسد.

رحیمی در خصوص مجتمع دامپروی دام سنگین سامان بعد از ۳۰ سال گفت: این مجتمع دام در ۵۸ هکتار آماده واگذاری شده که در گام نخست زمین مورد نیاز به ۱۶۹ نفر واگذار شده است.

فرماندار سامان اجرای بزرگراه سامان - شهرکرد – وی قراقوش از محل ماده ۲۳، ساخت مدرسه‌های خیرساز، آماده‌سازی ساختمان فرهنگ‌سرای سامان تا پایان سال، ساخت سالن باستانی، آغاز عملیات اجرایی سالن ورزشی۲۵۰۰ نفر خیری، سالن چند منظوره خیری آرامستان سامان به همت خیران، شهرداری و شورای اسلامی و اجرای پروژه‌های بهداشتی را از جمله طرح‌های مهم این شهرستان عنوان کرد.

رحیمی با اشاره به حضور پنج گروه رفع نقاط حادثه‌خیز در سامان گفت: با تلاش‌های انجام شده شمار جان باختگان ناشی از حوادث رانندگی در این شهرستان از ۱۱ نفر سال گذشته به چهارنفر کاهش یافته است.

حجت‌الاسلام سید احمد حسینی امام جمعه سامان گفت: با وجود انجام کار‌های فراوان در این شهرستان، اما همچنان در بخش زیرساخت‌های گردشگری سامان مشکلات و کمبود‌هایی وجود دارد.

وی افزود: با توجه به قابلیت‌های گردشگری سامان؛ رفع مشکلات و تقویت زیرساخت‌های گردشگری از جمله ضرورت‌هایی است که باید بیشتربه آن پرداخته شود.

حجت‌الاسلام حسینی همچنین بر ضرورت توسعه مساجد و خانه‌های عالم در این شهرستان تاکید کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.