سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح دادگاه صلح در بافق

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان یزد، از افتتاح دادگاه صلح در شهرستان بافق همزمان با هفته دولت خبر داد.

حسین بیگی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان یزد گفت: دادگاه صلح در کنار دادگاه‌های حقوقی و کیفری، صلاخیت رسیدگی به پرونده‌های مالی، حقوقی و کیفری را دارد.

او افزود: این دادگاه صلاحیت بررسی دعاوی مالی تا ۱۰۰ میلیون تومان را دارد، اما خاصه اگر کمتر از مبلغ ۵۰ میلیون تومان باشد، و در پرونده‌های حوادث کار اگر دیه تعیین شده کمتر از یک دهم دیه باشد و در پرونده‌های تصادف اگر درجه شش یا هفت باشد، رأی صادره قطعی است.

حسین بیگی بیان کرد: همچنین پرونده‌های تصادفات و حوادث کار و پرونده‌های سبک در حوزه‌های دیگر و. کلیه مواردی که شورا‌های حل اختلاف صلاحیت رسیدگی داشتند، از این به بعد در محاکم صلح رسیدگی خواهد شد.

او گفت: این نکته مهم است که رأی این دادگاه در برخی موارد و شرایط، قطعی است؛ فلسفه این دادگاه این است که در کنار این دادگاه، شورا‌های حل اختلاف را داشته باشیم که به صلاحیت ذاتی خود که صلح و سازش است، اقدام کنند.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان یزد بیان داشت: پرونده می‌تواند از دادگاه صلح به شورای حل اختلاف ارجاع داده شود و اگر در مدت ۲ ماه، سازش صورت گرفت، شورا پرونده را با گزارش اصلاحی مختومه می‌کند و اگر نشد، دادگاه صلح مبادرت به صدور حکم می‌کند.

او ادامه داد: کلیه پرونده‌هایی که در شورای حل اختلاف در حال رسیدگی بوده است، به منظور ادامه رسیدگی به دادگاه صلح ارسال خواهد شد. 

حسین بیگی گفت: از امروز تمامی دادگاه‌های صلح در سطح استان به جز مرکز استان شروع به کار می‌کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.