سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احتمال اجرای طرح زوج و فرد ترافیک در اهواز

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اهواز گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تلاش می‌شود طرح زوج و فرد تا شب عید، اجرایی شود.

حجت‌الله سلیمانی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اهواز می‌گوید: مقدمه اجرای طرح محدودیت ترافیک، اجرای طرح زوج و فرد است که در شورای ترافیک اهواز مصوب شده، اما اجرای این طرح منوط به تأمین یک سری زیرساخت‌ها است.

او با اشاره به هزینه سنگین اجرای این زیرساخت‌ها، افزود: یکی از زیرساخت‌های مورد نیاز برای این کار ۷۰ ایستگاه دوربین کنترل مکانیزه محدوده طرح ترافیک است که هزینه هر ایستگاه حداقل یک میلیارد تومان است و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته بخشی از این زیرساخت‌ها از ظرفیت قراردادهای موجود در حال انجام است و بخشی از طریق انعقاد قراردادهای جدید تأمین می‌شود.

آقای سلیمانی اضافه کرد: این طرح را می‌توان با ۳۰ میلیارد تومان و با پوشش محورهای اصلی اجرا کرد تا برای محورهای فرعی تکمیل شود، در حال حاضر دو ایستگاه کنترل ترافیک در هسته مرکزی شهر وجود دارد و می‌توان ایستگاه‌های جدید را یکی یکی وارد مدار کرد، چراکه نیاز نیست همه ایستگاه‌ها در یک بازه زمانی کوتاه راه‌اندازی شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اهواز ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تلاش می‌شود طرح زوج و فرد تا شب عید که اوج ترافیک هسته مرکزی شهر است، اجرایی شود.

این مقام مسئول محلی با اشاره به اهمیت اجرای طرح زوج و فرد ترافیک توضیح داد: به صورت کلی ترافیک یک عارضه بالقوه و یک عامل نارضایتی در زندگی شهروندان است، در اهواز نیز نارضایتی از ترافیک وجود دارد اما شدت آن در حد کلان‌شهرهایی همچون تهران نیست؛ بنابراین باید ابتدا طرح زوج و فرد پیاده‌سازی شود تا ورود به هسته مرکزی شهر کنترل و کاهش پیدا کند و در سال‌های آینده طرح محدوده ترافیکی نیز عملیاتی شود.

طرح زوج و فرد ترافیک به این معنا است که تردد مجاز برای خودروهایی که آخرین شماره پلاک شان زوج است در روزهای زوج و برای خودروهایی که آخرین شماره پلاک شان فرد است، در روزهای فرد صورت می‌پذیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
علی
۱۸:۵۶ ۰۸ شهريور ۱۴۰۳
خیلی خیابان و جاده درست و حسابی داره این شهر ؟
یا امکانات و حمل و نقل عمومی عالی داره ؟
کلا شهری که صاحب نداره و فقط تصمیمات مدیرانی که بستگی به خواب شبشون داره در این شهر اجرا میشه