سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحقق ۱۰۳ درصدی درآمد‌های وصولی دولت در خراسان شمالی

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان پارسال موفق به وصول ۲ هزار و ۲۰۱میلیارد تومان معادل ۱۰۳ درصد عملکرد درآمد‌ها شد.

مرتضی بهزادفر  گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی براساس قانون نظام کلان کشوری در سال ۱۴۰۲ مکلف به وصول میزان ۲ هزار و ۱۴۸ میلیارد تومان درآمد بود که خوشبختانه برای چندمین سال متوالی عملکرد وصول درآمد‌های ما بیش از رقم مصوب در قانون بود.

او گفت : از ۲ هزارو ۲۰۱ میلیارد تومان درآمد وصولی محقق شده در استان حدود ۵ درصد آن مربوط به مالیات مشاغل است و هزارمیلیارد تومان از درآمد وصولی مربوط به مالیات اشخاص حقوقی، غیر دولتی، شرکت‌ها و صنایع استان است.

جذب کامل اعتبارات عمرانی استان

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: این سازمان سال گذشته ۷۴۰ میلیارد تومان اعتبار از محل مصارف هزینه‌ای برای حقوق و مزایای افزون بر ۳ هزار نفر از کارکنان ۲۳ دستگاه اجرایی مشمول نظام بودجه استانی پرداخت کرد که بصورت ۱۰۰ درصد محقق شد.

بهزادفر گفت : خوشبختانه براساس گزارش‌ها فرآیند جذب اعتبارات عمرانی در استان بسیار مطلوب بود و مطابق سال‌های گذشته که اعتبارات به طور کامل جذب شد امسال نیز شاهد جذب کامل اعتبارات خواهیم بود.

تخصیص ۹۳ درصدی اعتبارات عمرانی استان

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در ادامه با اشاره به اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای گفت: پارسال برای تامین اعتبار اجرای طرح‌های عمرانی در استان ۲ هزار و ۱۸۴میلیارد تومان مصوب شد که معادل ۶۲ درصد آن تخصیص یافت و بخش قابل توجهی از این اعتبار معادل ۹۳ درصد این اعتبارات به صورت نقدی تخصیص یافت و در اختیار دستگاه‌ها در قالب نظام توزیع منابع قرار گرفت.
بهزادفر با بیان اینکه به لحاظ تقویم عملکردی استان و سال مالی از برای مصارف و منابع اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای تا پایان شهریور ماه خواهد بود که بنابراین هنوز برای جذب اعتبارات فرصت باقی است، افزود: مابقی این اعتبار تا پایان شهریور ماه و پایان سال مالی به طور کامل محقق خواهد شد.

او گفت: لایحه بودجه قانون مجلس شورای اسلامی مراحل تنظیم و فرآیند تصویب را طی می‌کند و اعداد مصوب در قانون در حقیقت پیش بینی‌هایی برای سال آینده برای تحقق موضوعات و تخصیص این اعتبارات برای هزینه‌های جاری و اجرای طرح عمرانی تزریق می‌شود.

بهزادفر گفت : ستاد تدوین لایحه بودجه کارگروه‌هایی دارد که عضویت خراسان شمالی در یکی از این کارگروه‌های مهم لایحه بودجه نقطه قوتی است که امیدواریم با کمک همه مدیران و نظرات مشورتی، اثربخشی موثر در بودجه استان داشته باشیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.