سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اداره کار مداخله‌ای در اولویت دهی دریافت تسهیلات اشتغالزایی ندارد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: اداره کار به عنوان دبیرخانه در فرآیند تخصیص اعتبارات به مشاغل خانگی عمل می‌کند و هیچ مداخله‌ای در نوبت طرح‌های مشاغل و ارقام تسهیلات ندارد.

کشاورز ترک مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین در گفتگوی ویژه خبری شبکه قزوین در انتقاد برخی از کار آفرینان از عدم تخصیص تسهیلات گفت: دو سامانه مشاغل خانگی و تبصره ۱۸ به نام تک برای ثبت درخواست تسهیلات اشتغالزایی وجود دارد و فرایند کار در این سامانه‌ها قابل پیگیری و رصد است.

وی افزود: درخواست برای وام مشاغل خانگی بسیار بالا و برای مجوز‌های مشاغل خانگی و میزان آن برای هر فرد ۱۵۰ میلیون تومان است.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین؛ اولویت دریافت این وام کاملا منضبط و طبق اولویت ثبت نام در سامانه است.

کشاورز افزود: سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان وام مشاغل خانگی پرداخت کرده ایم و امسال هم ۱۴۰ میلیارد به به حوزه مشاغل خانگی در استان اختصاص یافته است که بین سه دستگاه کمیته امداد، برکت و دستگاه‌های چهارگانه (هنر، صنعت، کشاورزی و خدمات) استان تقسیم می‌شود.

وی ادامه داد: ۳۰ درصد از این وام‌ها به کمیته امداد، ۱۰ در صد به نهاد حمایتی دیگر و باقی آن تحت نظارت اداره کار تخصیص می‌یابد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین در ادامه با اشاره به وام‌های تبصره‌های ۱۶ و ۱۸ و ۲ گفت: نرخ بهره‌ها در این وام‌ها بیشتر از مشاغل خانگی، اما میزان آن هم بالاتر است.

کشاورز یادآورشد: اداره کار به عنوان دبیرخانه در فرآیند تخصیص اعتبارات به مشاغل خانگی عمل می‌کند و هیچ مداخله‌ای در نوبت طرح‌های مشاغل و ارقام تسهیلات ندارد.

وی گفت: اداره کار وام پرداخت نمی‌کند ما فقط ناظر بر پرداخت این وام‌ها هستیم. برای دریافت وام‌های پشتیبان، کارگروه اولیه در صمت مشخصات اولیه، کارگروه استانی ملاحظات را بررسی و به بانک ارسال می‌کند و بانک‌ها طرح اصلی را بررسی و در صورت تایید ضمانت‌ها و وثیقه‌های لازم را دریافت می‌کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین بیان کرد: صاحبان مشاغل خانگی که در سال گذشته ثبت نام کردند و در نوبت به آنها وام نرسید، فرآیند اخد تسهیلات را باید به صورت مجدد پیگیری کنند.

کشاورز گفت: علیرغم مشاوره‌های کارشناسان، افراد متقاضی بر دریافت وامی خاص پافشاری می‌کنند و بعد از طی فرایند طولانی، کار آن‌ها بی نتیجه می‌ماند و موجب انتقاد و اعتراض آن‌ها می‌شود.

وی تاکید کرد: یکی از شروط اساسی دریافت این وام این است که فرد تسهیلات اشتغال آفرینی دریافت نکرده باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.