سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رضوی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

عملیات اربعین در پاسخ به ترور فرمانده ارشد حزب الله صورت گرفت

کارشناس مسائل منطقه گفت: حمله‌ای که با نام عملیات اربعین انجام شد مبتنی بر حملات موشکی از سوی حزب الله لبنان بود.

سلمان رضوی کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره حمله موشکی حزب الله لبنان به سرزمین‌های اشغالی اظهار کرد: حمله‌ای که با نام حمله اربعین انجام شد مبتنی بر حملات موشکی از سوی حزب الله لبنان بود و اسرائیلی‌ها هم گفتند در یازده ماه گذشته چنین عملیاتی علیه آن‌ها بی سابقه بوده است.

وی ادامه داد: در حقیقت سید حسن نصرالله عنوان کرده است که این حملات در پاسخ به ترور فواد شکر فرمانده ارشد نظامی حزب الله لبنان بود.

 کارشناس مسائل منطقه بیان کرد:  به شکل معمول آنها تلفات و خسارات را به خوبی سانسور می‌کنند و می‌توان گفت خسارات و تلفات زیاد بوده است.

وی گفت: صد‌ها هزار نفر از سرزمین‌های اشغالی خارج شده اند. رژیم صهیونیستی نتوانسته بعد از ۱۱ ماه امنیت لازم را برای بازگشت آنها تامین کند، این هم خساراتی است که همواره مورد اعتراض اهالی سرزمین‌های اشغالی بوده است، نکته دیگر به آستانه تحمل آنها باز می‌گردد. آستانه تحمل جامعه لبنان به ویژه شیعیان آن‌ها در جنوب خیلی بیشتر از آستانه تحمل صهیونیست‌ها است.

کارشناس مسائل منطقه ادامه داد: لبنانی‌ها به هر شکل ممکن به سرزمین خود علاقه‌مند هستند و بعداز جنگ باز می‌گردند، اما این که  تعداد مهاجرت معکوس میان صهیونیست‌ها بیشتر شده دال بر این است که آنها، علاقه‌ای به سرزمین‌های اشغالی ندارند. برای همین آمار‌ها تا یک میلیون نفر را به عنوان مهاجرت معکوس نشان داده است و این هم از جمله خسارت‌ها برای صهیونیست‌ها است.

رضوی اظهار کرد: سید حسن نصرالله تصربح کرده که انتقام ایران و حتی یمن در جای خود محفوظ است. به نظر می‌رسد جبهه مقاومت به جای آن که یک حمله مشترک را در نظر بگیرد تصمیم دیگری دارد. مرحله‌ای شدن این پاسخ‌ها به معنای تداوم انتظار و استرس و فشار در جامعه صهیونیستی است. 

خبرنگار: محمدحسین نیک خوی متین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
میلاد وظیفه
۰۹:۰۴ ۱۲ شهريور ۱۴۰۳
هردم ازین باغ بری می‌رسد
ناشناس
۰۸:۱۴ ۱۲ شهريور ۱۴۰۳
دمشون گرم پاسخ دادند ایران که هیچی!
ناشناس
۰۷:۵۱ ۱۲ شهريور ۱۴۰۳
از کرامات شیخ ما این است
شیره را خورد و گفت شیرین است