سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باران محدودیت‌های کانال پاناما را شست

کانال پاناما در حال برداشتن محدودیت‌هایی است که باعث ایجاد تنگنای کشتیرانی جهانی شده است، زیرا سطح آب پس از خشکسالی شدید عادی می‌شود.

ریکورت واسکز، مدیر کانال پاناما به خبرنگاران گفت که پس از بارندگی‌های اخیر که سطح آب دریاچه که بخشی از سیستم کانال را تشکیل می‌دهد، بالا برد، مقامات به ۳۶ کشتی در روز اجازه تردد دادند. او گفت که انتظار دارد بارش‌ها تا ماه نوامبر ادامه داشته باشد و سطح آب را افزایش بیشتری دهد.

این کانال حدود سه درصد از حجم تجارت دریایی جهانی را در شرایط عادی اداره می‌کند و ۴۶ درصد کانتینر‌هایی که از شمال شرق آسیا به سواحل شرقی ایالات‌متحده حرکت می‌کنند. این کانال بزرگترین منبع درآمد پاناماست که در سال گذشته نزدیک به ۵ میلیارد دلار درآمد داشته است.

در حال حاضر حدود ۳۰ تا ۳۲ کشتی در حال عبور از این آبراه هستند که کمتر از ظرفیت قبل از خشکسالی است. این کانال در اوج خشکسالی ترانزیت روزانه را به ۲۴ مورد محدود می‌کرد. واسکز گفت که حدود پنج تا ۶ ماه طول می‌کشد تا حمل‌کنندگان به طور کامل بازگردند. او گفت که انتظار می‌رود بارندگی سطح آب دریاچه گاتون را تا نوامبر از سطح فعلی حدود ۸۵.۸ فوت به ۸۸ فوت برساند.

ال نینو در سال گذشته باعث کاهش قابل توجه بارندگی شد و کانال را مجبور کرد برای اولین‌بار در تاریخ محدودیت‌های حمل‌ونقل روزانه را اعمال کند. برخی از کشتی‌ها، به ویژه کشتی‌های حساس به زمان حامل گاز طبیعی مایع و گاز مایع، مسیر‌های جایگزین را انتخاب کردند.

واسکز گفت خلاقیت در این فصل خشک به حد خود رسیده است. مقامات انتظار دارند طی چهار سال آینده یک خشکسالی دیگر ناشی از ال نینو رخ دهد. پدیده آب‌وهوا باعث کاهش بارندگی در حوضه آبخیز پاناما و کاهش سطح آب دریاچه گاتون، منبع اصلی آب برای کانال و منبع آب آشامیدنی برای حدود نیمی از جمعیت کشور می‌شود. او گفت که این کانال انتظار ندارد تا قبل از خشکسالی بزرگ بعدی زیرساخت‌های جدیدی داشته باشد.

طبق گزارش بلومبرگ، مقامات کانال در حال بررسی ساخت سدی در حدود ۴۰ مایلی غرب پاناما سیتی برای تقویت منابع آب خود هستند و اگر این طرح پیش برود، ساخت وساز به چهار سال دیگر نیاز و تقریباً ۲ میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.