سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نتایج تازه‌ترین نظر سنجی: نتانیاهو در صورت برگزاری انتخابات شکست می‌خورد

تازه‌ترین نظرسنجی در سرزمین‌های اشغالی نشان می‌دهد که در صورت برگزاری انتخابات، بنیامین نتانیاهو با توجه به افزایش نارضایتی و مخالفان کابینه افراطی، شکست خواهد خورد.

 به نقل از تارنمای شبکه تلویزیونی آی ۲۴ نیوز، این نظرسنجی که موسسه «ماگار موخوت» در بازه زمانی ۲۴ تا ۲۷ اوت و در میان ۶۰۸ نفر از افراد ۱۸ سال به بالا در اسرائیل انجام داده، نشان می‌دهد که بنت رهبر احزاب راست گرا موسوم به «یامینا» ۲۷ کرسی و حزب لیکود به رهبری نتانیاهو ۲۲ کرسی را در کنست (پارلمان اسرائیل) به دست خواهند آورد.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که حزب «اردوگاه دولت» به رهبری بنی گانتس ۲۱ کرسی، حزب «اسرائیل خانه ما» به رهبری آویگدور لیبرمن ۱۴ کرسی، و حزب «یش عتید» به رهبری یائیر لاپید نخست وزیر پیشین و رهبر مخالفان نتانیاهو، حزب دموکرات‌ها (ائتلاف حزب کارگر و میرتس) به رهبری یائیر گولان هر یک ۱۱ کرسی به دست خواهند آورد.

حزب «شاس» به رهبری آریه درعی ۹ کرسی و حزب «قدرت یهودی» به رهبری ایتامار بن‌گویر و «اتحاد یهودیت تورانی» به رهبری ییتسحاق گلدکنوف هر کدام هشت کرسی خواهند داشت.

بر اساس گزارش این شبکه خبری، «جبهه عربی برای تغییر» به رهبری ایمن عوده و احمد طیبی ۶ کرسی، و حزب «صهیونیست مذهبی» به رهبری بزالل اسموتریچ و «فهرست متحد عربی» به رهبری منصور عباس هر کدام پنج کرسی به دست خواهند آورد.

این نظرسنجی نشان داد که حزب «بلد» به رهبری سامی ابو شحاده و حزب «راست ملی» به رهبری گیدون سعار، آرای لازم برای ورود به کنست را کسب نخواهند کرد.

شرکت کنندگان در این نظرسنجی در پاسخ به این سؤال که «چه کسی برای مقام نخست‌وزیری مناسب‌تر است؟» ۳۹ درصد از پاسخ‌دهندگان به نتانیاهو و ۳۵ درصد به گانتس رأی دادند. همچنین ۲۶ درصد اعلام کردند که نظری ندارند.

براساس این گزارش، اما در مورد انتخاب میان نتانیاهو و بنت، ۳۸ درصد به نتانیاهو و ۴۱ درصد به بنت رأی دادند. در مقایسه میان نتانیاهو و لاپید نیز نتانیاهو ۴۷ درصد و لاپید ۳۳ درصد رأی کسب می‌کنند.

بنت، ۵۲ ساله نخستین رهبر یک ائتلاف مذهبی راست‌گرای افراطی بود که در تاریخ جعلی رژیم اسرائیل به مقام نخست‌وزیری رسید.

او در سال ۲۰۲۱ به بیش از ۱۲ سال حکومت نتانیاهو پایان داد. پیش از رسیدن به این مقام، بنت مسؤولیت پنج وزارتخانه از جمله وزارت جنگ در سال ۲۰۲۰ را بر عهده داشت.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.