سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خودروساز چینی به میدان آمد

اکسپنگ، تولیدکننده خودرو‌های برقی چینی، اولین مدل از زیرمجموعه نام تجاری ارزان قیمت خود را قیمت‌گذاری کرد.

کوپه هاچ بک برقی مونا M03 مقرون به صرفه‌ترین مدل اکسپنگ است و با سایر خودرو‌های برقی با قیمت ۱۰۰ هزار تا ۱۵۰ هزار یوان رقابت خواهد کرد که یک سوم کل فروش خودرو در چین را به خود اختصاص می‌دهد.

دو نسخه از مونا M 03 وجود خواهد داشت؛ نسخه اصلی بدون فناوری رانندگی خودکار پیشرفته با قیمت ۱۶هزار و ۸۱۳ دلار آمریکا و M 03 Max که از فناوری مشابه تسلا استفاده می‌کند و قیمت آن از ۲۱ هزار و ۸۶۶ دلار آمریکاست. هر دو ارزان‌تر از ارزان‌ترین خودروی برقی با نام تجاری اکسپنگ، سدان P 5 است که قیمتی معادل ۲۲ هزار دلار دارد.

شرکت اکسپنگ، تولیدکننده خودرو‌های برقی چینی پیش از این اعلام کرد که انتظار فروش سالانه حداقل ۱۰۰ هزار خودرو مونا را دارد. حاشیه سود ناخالص اکسپنگ امسال به لطف افزایش ۲۰ درصدی تعداد خودرو‌های برقی فروخته شده در هفت ماه اول نسبت به سال قبل و افزایش درآمد حاصل از ارائه خدمات فناوری به فولکس واگن، بهبود یافته است.

طبق گزارش رویترز، نیو رقیب چینی اکسپنگ در ماه آوریل یک برند ارزان‌تر به نام آنوو را ارائه کرد. انتظار می‌رود که آنوو L60 که فروش آن از ماه سپتامبر آغاز می‌شود، با پرفروش‌ترین مدل Y تسلا در چین روبرو شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.