سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ماجرای کودکی که کوزه ۳۵۰۰ ساله را در موزه شکست

کوزه‌ سفالی که قدمت آن به عصر برنز باز می‌گردد و در موزه‌ای در شهر «حیفا» در سرزمین‌ اشغالی فلسطین به نمایش گذاشته شده بود، به طور تصادفی توسط یک پسربچه شکسته شد.

کوزه‌ سفالی که در موزه‌ای در شهر «حیفا» در سرزمین‌ اشغالی فلسطین به نمایش گذاشته شده بود، به طور تصادفی توسط یک پسربچه شکسته شد.

مقامات موزه «هخت» در دانشگاه حیفا اعلام کردند قدمت این ظرف سفالی به سال‌های ۲۲۰۰ تا ۱۵۰۰ قبل از میلاد بازمی‌گشته و به دلیل سالم بودن هنگام کشف، یک شیء باستانی نادر به حساب می‌آمد.

بنابر اعلام یورونیوز، این کوزه در نزدیکی ورودی موزه بدون شیشه محافظ به نمایش گذاشته شده بود؛ چرا که مقامات موزه اعتقاد دارند در نمایش یافته‌های باستان‌شناسی بدون حفاظ، جذابیت خاصی وجود دارد.

پدر این پسر که کوزه عصر برنز را شکسته است، اعلام کرد که پسرش هنگام بازدید کوزه را کمی کشید زیرا در مورد آنچه داخل آن بود کنجکاو بود و همین امر باعث افتادن و شکستن آن شد. موزه «هخت» اعلام کرده پس از این حادثه، کودک را به همراه خانواده‌اش برای یک بازدید برنامه‌ریزی شده به نمایشگاه آثار باستانی در این موزه دعوت کرده است.

در گزارش یورونیوز آمده است، اقلام مشابه سفالی که هنگام کاوش‌های باستان‌شناسی یافت می‌شوند معمولاً در هنگام کشف شکسته یا ناقص می‌شوند، اما این کوزه دست نخورده و سالم پیدا شده بود که همین نکته آن را «یک یافته چشمگیر» می‌کرد.

با وجود چنین حادثه‌ای، مقامات موزه گفته‌اند با وجود این حادثه نادر قصد دارند سنت به نمایش گذاشتن اشیاء باستانی بدون مانع یا دیوار شیشه‌ای را ادامه دهند.

منبع: ایسنا

برچسب ها: موزه ، حیفا ، کوزه سفالی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.