سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تأکید بر ترویج فرهنگ شیعی و معرفی اهل بیت (ع) در موکب حسینی

مسئول یک موکب در مرز چذابه گفت: تأکید ما در موکب این بود که هم فرهنگ ایرانی و خدمت‌رسانی و هم معرفی و نشر اهل بیت (ع) به بهترین شکل انجام شود.

حسینی، مسئول موکب حضرت علی اصغر علیه السلام درمورد خدمات انجام شده این موکب در اربعین امسال بیان کرد: طبق ابلاغ سازمان اوقاف و امور خیریه، استان خوزستان موکبی به نام حضرت علی اصغر علیه السلام در مرز چذابه داشت که به زائران آقا امام حسین علیه السلام خدمت می‌کرد؛ به طوری که ما در جریان اربعین، روزانه، با حدود ۲ هزار و ۵۰۰ پرس ناهار و حدود ۲ هزار و ۵۰۰ پرس شام از مردم پذیرایی کردیم و تقریباً ۳ هزار بطری آب معدنی و همچنین، به ترتیب قبل از ناهار و بعد از ظهر به مقدار یکهزار نفر میان وعده از زائران اربعین حسینی پذیرایی شد.  

مسئول موکب حضرت علی اصغر علیه السلام تصریح کرد: در ایام اربعین، حضور روحانیون و مبلّغین در زمینه ترویج امور فرهنگی به زائران حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام را داشتیم که ۴ مبلّغ اعزامی در آن‌جا مستقر شدند و میانگین اسکان برای ۳۰۰ نفر از زائران صورت گرفت و در رابطه با کیفیت غذایی که به زائران امام حسین علیه السلام ارائه دادیم از وضعیت مطلوبی برخوردار بود و با نظارت بهداشت تهیه شد و نکته دیگری که باید اشاره کرد این است که سرویس‌های بهداشتی و آشپزخانه و موکب ما در شأن خدمت به زائران امام حسین علیه السلام بودند.

حسینی ادامه داد: به دلیل این که تردد در مرز چذابه عمدتاً از سوی زائران افغانستانی و پاکستانی و عمدتاً غیر ایرانی‌هاست. به همین دلیل، تأکید ما بر این بود که هم فرهنگ ایرانی و هم خدمت‌رسانی بهتر و هم فرهنگ شیعی ما و ترویج و تبلیغ و نشر اهل بیت علیهم السلام به بهترین شکل انجام شود تا زائران غیر ایرانی امام حسین علیه السلام که از راه دور به موکب ما می‌آمدند، به عنوان یک خادم خوب خاطره خوبی برای آنها به ارمغان بیاوریم.  

مسئول موکب حضرت علی اصغر علیه السلام درمورد تأثیر همایش پیش از اربعین سازمان اوقاف برای موکب‌داران افزود: همایشی که پیش از ایام اربعین و برپایی موکب‌ها از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد از نکات بسیار ارزنده‌ای برای همه ما موکب‌داران اربعین حسینی برخوردار بود تا حتی با وجود گرمای طاقت‌فرسای تابستان امسال به ویژه در مرز چذابه، خدمات بهتری را به زائران امام حسین علیه السلام ارائه کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.