سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر آموزش و پرورش:

کسب ۵ مدال طلا در المپیاد نجوم بی نظیر و ارزشمند است

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کسب ۵ مدال طلا در المپیاد نجوم بی نظیر و ارزشمند است، خطاب به اعضای تیم المپیاد نجوم گفت: باید قدر شما را بیشتر بدانیم.

علیرضا کاظمی روز چهارشنبه در دیدار اعضای تیم المپیاد نجوم افزود: این افتخار بزرگ، بی‌سابقه و بی‌نظیری است که در یک رقابت سنگین و نابرابر به دست آمد، زیرا در شرایط سخت تحریم که به دانش آموز نخبه ما ویزا نمی‌دهند، ظلمی است که در عرصه جهانی شکل می‌گیرد.

وی خطب به دانش آموزان المپیادی تاکید کرد: البته این موضوع چیزی از ارزش‌های ذاتی دانش‌آموزان ما کم نمی‌کند، ما همه آنها را دارنده طلای المپیاد جهانی می‌دانیم ولو اینکه اعزام نشده‌اند و به آنها هم تبریک می‌گوییم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در باره افتخارات فرزندان ایران و کسب رتبه‌های برتر علمی در المپیادها، تصریح کرد: در مقابل رهنمود‌ها و بیانات مقام معظم رهبری دیگر حرفی برای گفتن نداریم، آنچه که یک انسان می‌تواند درباره شما بگوید، ایشان گفته‌اندو بهترین شکل ممکن و بهترین وجه حق مطلب را در برابر شما تمام کردند.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: ما هیچ راهی به جزء فتح قله‌های علم و دانش و برای پیشرفت را نداریم و شما می‌توانید سرعت پیشرفت کشور را تغییر دهید.

کاظمی به دانش آموزان حاضر دراین جلسه گفت: قدرخودتان را بدانید، البته ما هم باید بیشتر قدرشما را بدانیم و حواسمان به شما هست و باید قدر شما را بیشتر بدانیم و می‌دانیم.

وی پیشرفت علمی دانش آموزان را یک حوزه راهبردی برای نظام تعلیم و تربیت دانست و گفت: این حوزه جزو اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش است.

 تیم المپیاد نجوم دانش آموزی ایران با کسب پنج نشان طلا، مقام نخست هفدهمین المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک را از آن خود کرد.

آریا کرداری، آروین رسولزاده، حنانه خرمدشتی، محمدمهدی کشاورزی و علی نادری لردجانی اعضای تیم دانش آموزی ایران بودند که موفق به کسب جام رتبه نخست برای کشورمان شدند.

این مسابقات به میزبانی سازمان IOAA از ۲۷ مرداد تا ۶ شهریور در کشور برزیل برگزار شد و بیش از ۲۵۰ دانش‌آموز از ۵۷ کشور جهان در این مسابقات شرکت کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.