سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشدید شیوع آبله میمون در آفریقا و نبود واکسن

مقامات بهداشتی آفریقا از نبود واکسن برای کنترل بیماری آبله میمون در این قاره انتقاد کردند.

شیوع آبله میمون در قاره آفریقا از آن منظر که کشور‌های این حوزه از قدرت اقتصادی پایینی برخوردار هستند باعث شده نهاد‌های بین المللی همانند سازمان جهانی بهداشت از کشور‌های ثروتمند بخواهند در این زمینه به قاره سیاه کمک کنند. 

به گزارش آفریقا نیوز، در حالی که طی یک هفته اخیر ۴ هزار مورد جدید ابتلا به آبله میمون در میان کشور‌های آفریقایی شناسایی شده است، اما بسیاری از این کشور‌ها همچنان در تلاش برای یافتن واکسن هستند. 

جین کاسیا، رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آفریقا با هشدار درباره شرایط آفریقا و نبود واکسن کافی، گفت: تنها در یک هفته اخیر ۸۱ مورد جدید مرگ و میر ناشی از آبله میمون در آفریقا به ثبت رسیده است که بدین ترتیب شمار تلفات این بیماری در قاره سیاه به ۲۲ هزار و ۸۶۳ تن افزایش یافت. 

وی افزود: اکنون نزدیک به ۳۸۰ هزار دوز واکسن از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا به کشور‌های آفریقایی وعده داده شده است. این میزان کمتر از ۱۵ درصد از نیازی است که پیش‌تر برای مقابله با همه گیری در کنگو درخواست شده بود. 

اکنون بسیاری از کشور‌های جهان تنها در حال دادن وعده برای ارسال واکسن آبله میمون به آفریقا هستند و در عمل هنوز اتفاقی رخ نداده است. اسپانیا پیش‌تر وعده ۵۰۰ هزار دو واکسن و آلمان وعده یکصد هزار دوز واکسن را به آفریقا داده بودند. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.