سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشکلات پرستاران بررسی شد

اعضای شورای عالی سازمان نظام پرستاری روز گذشته با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیدار کردند که در این نشست مهم‌ترین مشکلات حوزه پرستاری مورد بررسی قرار گرفت.

دکتر عباس عبادی، معاون پرستاری وزارت بهداشت در نشست اعضای شورای عالی سازمان نظام پرستاری روز گذشته با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سازمان نظام پرستاری به عنوان یکی از بزرگترین سمن‌ها در حوزه سلامت یاد کرد و گفت: این سازمان در کنار سایر سازمان‌های مردم نهاد، نقش محوری و کلیدی در دفاع از حقوق پرستاران و مردم ایفا کرده است.

وی با اشاره به عضویت ۲۷۰ هزار عضو شاغل و بازنشسته در سازمان نظام پرستاری و فعالیت آنها در بیش از یک هزار و ۶۰ بیمارستان کشور، خاطرنشان کرد: یکی از ظرفیت‌های آموزشی در وزارت بهداشت، فعالیت ۲۱۲ دانشکده پرستاری در سطح کشور است که ۹۰ دانشکده تحت نظر دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دانشکده‌ها نیز وابسته به وزارت بهداشت است.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه ۶ انجمن علمی و پرستاری، ۱۶ مرکز تحقیقاتی مصوب و ۳۵ مجله علمی پژوهشی یاریگر وزارت بهداشت هستند، افزود: شورای عالی سازمان نظام پرستاری دارای ۳۰ عضو است و خوشبختانه با همراهی و همکاری این سازمان به ویژه در دوره ششم با نگاه تحول در رویکرد سازمان، نقش صنفی این سازمان پررنگ‌تر شده است.

دکتر عبادی به اقدامات مثبت صورت گرفته در سال‌های اخیر اشاره و عنوان کرد: خوشبختانه قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری پس از ۱۵ سال، اجرایی شد و امیدواریم لایحه حمایت مادی و معنوی نیز در دوره جدید وزارت بهداشت با مساعدت وزیر بهداشت تدوین و برای تصویب به مجلس ارسال شود.

وی از آماده شدن پیش نویس قانون جامع پرستاری با مشارکت سازمان نظام پرستاری خبر داد و افزود: تهیه این قانون در برنامه هفتم به عنوان یک تکلیف بر عهده وزارت بهداشت، سازمان‌های نظام پزشکی و نظام پرستاری گذاشته شده که امیدواریم این قانون نیز تصویب شود.

دکتر احمد نجاتیان، رییس کل سازمان نظام پرستاری نیز در این دیدار با بیان اینکه سازمان نظام پرستاری دو هدف عمده را در اولویت برنامه‌های خود دارد، اظهار داشت: حمایت از حقوق سلامت مردم و حمایت از حقوق صنف از مهم‌ترین اهداف این سازمان است که در این چند سال در کنار وزارت بوده ایم.

وی افزود: خوشبختانه در چند سال اخیر در سیاست گذاری‌های وزارت بهداشت، اقدامات رویکرد‌های خوبی در حوزه پرستاری صورت گرفته و امیدواریم در دوره جدید وزارت بهداشت نیز همین دیدگاه و رویکرد نسبت به جامعه پرستاری در ستاد وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی و همچنین مدیریت بیمارستان‌ها صورت گیرد تا پرستاران بتوانند نقش خود را در نظام سلامت به خوبی ایفا کنند.

دکتر نجاتیان با بیان اینکه برنامه هفتم را با دیدگاه پرستاری تحلیل کرده ایم، یادآور شد: بر اساس این تحلیل می‌توانیم در اجرای ۲۰ ماده از این برنامه در کنار وزارت بهداشت باشیم تا این وزارتخانه و نظام سلامت به اهداف خود برسد؛ از مهم‌ترین این برنامه ها، کاهش پرداخت از جیب است.

رییس کل سازمان نظام پرستاری در پایان تاکید کرد: معتقدیم که می‌توان از ظرفیت پرستاران برای کاهش پرداخت از جیب مردم استفاده کرد. همچنین در حوزه پرونده الکترونیک و گردشگری سلامت نیز این سازمان آمادگی کامل برای کمک به اهداف نظام سلامت را دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.