سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خجسته‌پور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دولت نباید با نگاه به غرب فرصت را از دست بدهد/ عدالت پیوست همه تصمیمات قوه مجریه باشد

قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین به تحلیل رهنمودهای اخیر رهبر انقلاب خطاب به دولت پرداخت.

علیرضا خجسته‌پور قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب خطاب به اعضای هیئت دولت اظهار کرد: یکی از تذکرات مهم ایشان تلاش برای افزایش تولید در کشور است به نحوی که نباید فرصت کوتاه ۴ ساله دولت از دست برود، لذا اگر این زمان صرف نگاه به غرب و مسائلی از این دست شود قطعاً دولت فرصت خود را برای ارتقای اقتصاد کشور از دست خواهد داد. 

وی افزود: رهبر انقلاب همانند ادوار گذشته به دولتمردان این دوره نیز توصیه کردند که به میان مردم بروند و اکثر کسانی که در حوزه اجرایی کار کرده‌اند به خوبی می‌دانند که تا در میان اقشار جامعه حضور نداشته باشند، نمی‌توانند با تکیه بر اعداد و ارقام وضعیت جامعه را سامان بدهند البته تعامل با مردم نباید به گونه‌ای باشد که دولتمردان از سیاستگذاری‌های کلان کشور باز بمانند.

خجسته پور تاکید کرد: ایشان همچنین به بحث فضای مجازی و هوش مصنوعی پرداختند و فرمودند که ارکان دولت باید بر روی این موضوع دقت نظر بیشتری داشته باشند،چرا که طبیعتاً هیچ کشوری فضای مجازی خود را در اختیار دیگران قرار نمی‌دهد و باید به این مسئله توجه شود.

عدالت باید به صورت واقعی محقق شود/ کارشناسان نباید همه امور را به توافق با غرب گره بزنند

قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین متذکر شد: رهبر معظم انقلاب همچنین بر لزوم وجود پیوست عدالت در تصمیمات و کارهای دولت تاکید کردند، البته رئیس جمهور نیز در دوران رقابت‌های انتخاباتی و حتی پس از آن به این موضوع پرداختند و رهبر انقلاب نیز در نصایح خود فرمودند که این عدالت باید به صورت واقعی نه فقط در شعار محقق شود، به عنوان مثال وقتی وزارتخانه‌ای که می‌خواهد تصمیمی بگیرد باید پیش بینی کند که عدالت چگونه قرار است بین مردم برقرار شود.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر استفاده از نظرات کارشناسان تاکید کردند گفت: معظم له تاکید کردند تا از نظرات کارشناسانی استفاده شود که نگاهی به ظرفیت‌های داخلی کشور دارند چرا که اگر کارشناسان بخواهند همه چیز را به توافق با غرب گره بزنند نمی‌توانند به صلاح کشور کمک کنند.

خجسته پور همچنین تصریح کرد: رهبر انقلاب همچنین به لزوم جوانگرایی پرداختند، چرا که قشر جوان با نشاط و انگیزه هستند و فضای کار را برای دولت تسهیل می‌کنند و این امر به معنای زدودن تجربه از قوه مجریه نیست البته رهبر انقلاب در سخنرانی پیشین خود نیز به اهمیت این موضوع به خوبی پرداخته بودند. 

او با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب کادرسازی را یکی از وظایف مهم دولت چهاردهم برشمردند، بیان کرد: ایشان بر این موضوع تاکید ویژه‌ای داشتند چرا که به کارگیری جوانان در حوزه‌های مدیریتی باعث می‌شود که چند سال دیگر کادر خوبی برای اداره کشور داشته باشیم،کسانی که اکنون به سنین ۵۰ الی ۶۰ سال رسیده‌اند در حال بازنشسته شدن هستند و قطعاً باید بعد از آنها نیروهای تربیت شده، کارآزموده و جوان امور را به دست بگیرند لذا انتظار می‌رود که این امر توسط دولت چهاردهم جدی گرفته شود.

خبرنگار: فاطمه سیدی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۳
ناشناس
۱۱:۵۸ ۰۹ شهريور ۱۴۰۳
شما به غرب نگاه نکردید چی شد؟! نتیجه اش نابودی سرمایه های مردم در بورس شد نابودی اقتصاد شد سرمایه گذاری درکشور به زیر صفر رسید اعتماد مردم را کامل نابود کردید تو را خدا بس کنید فکر می کنید مردم متوجه نیستند چقدر به اقتصاد و تولید ظلم کردید.
ناشناس
۱۱:۳۰ ۰۹ شهريور ۱۴۰۳
منظورت اینکه دولت نگاهش به روسیه وچین باشد.فقط ازاین دوکشورکه نفت مارامی برندودشمنان استراتژیک ایران بوده وهستند مامردم ایران نه ازروسیه ونه ازچین تشکرهانمیکنیم چون دوست مانیستددولت بایستی بادنیادوست وارتباط اقتصادی ودیپلماتیک داشته باشدآمریکاه واروپا....