سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری از طرح‌های هفته دولت در آذربایجان شرقی

در ششمین روز از هفته دولت ده‌ها طرح عمرانی، خدماتی، آموزشی و مخابراتی در مناطق مختلف آذربایجان شرقی به بهره برداری رسید.

به مناسبت هفته دولت در شهر میانه ۹ طرح عمرانی و خدماتی با هزینه‌ای افزون بر ۹۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان افتتاح شد.

تعمیرات اساسی و تقویت ایستگاه‌های گاز، توسعه و احداث شبکه‌های برق شهری، اجرای خاکبرداری، زیرسازی و آسفالت خیابان‌ها و کمربندی جنوبی، ۶۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن و توسعه ساختمان اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از جمله این طرح‌ها بودند.

۱۳ طرح عمرانی و خدماتی شامل طرح‌های دهیاری ۱۲ روستای بخش مرکزی، گاز رسانی به ۴ روستا، حفر و تجهیز و نیرورسانی به چاه و لوله گذاری خط انتقال روستایی، احداث و تقویت شبکه‌های برق روستایی، زیرسازی و آسفالت و اجرای سنگ فرش روستایی، اجرای طرح‌های حوزه مخابرات در ۱۰ روستا با ۹۸ میلیارد تومان در بخش مرکزی میانه افتتاح شد.

در شهرستان اهر هم طرح‌های عمرانی و خدماتی با هزینه کرد ۱۲۶ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

این طرح‌ها شامل دکل مخابراتی همراه اول، بهسازی آسفالت راه ۴ روستا به طول هشت کیلومتر، لکه‌گیری و روکش آسفالت جاده اهر_کلیبر و اهر_مشکین به طول ۲۷ کیلومتر و لکه‌گیری و روکش آسفالت راه ۶ روستا به طول ۱۸ کیلومتر و ایستگاه «بی تی اس» شهر اهر برای بهبود آنتن دهی تلفن همراه بود

بهره برداری از طرح‌های شرکت توزیع نیروی برق در شهرستان اسکو آغاز شد. این طرح‌ها شامل تامین برق مساکن نهضت ملی مسکن سهند، تامین برق شهرک‌های صنعتی در اسکو و ایلخچی و اصلاح شبکه فشار ضعیف و متوسط روستا‌های ۴۰ گانه شهرستان بود که برای اجرای آنها افزون بر ۷۴ میلیارد تومان هزینه شده است.

مدرسه سه کلاسه روستایی برکت مولا علی (علیه السلام) با هزینه ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در بخش مرکزی شهرستان مرند افتتاح شد.

در بخش مهربان زمین چمن مصنوعی دبیرستان مردانی آذر با هزینه ۲ میلیارد تومان به همت اداره آموزش و پرورش با مشارکت خیران مورد بهره برداری قرار گرفت و طرح‌های عمرانی پنج روستا شامل آسفالت ریزی معابر، مسیر گشایی، جدول گذاری و نصب دوربین‌های امنیتی با هزینه ۷۵ میلیارد تومان افتتاح شد.

۱۰ طرح عمرانی و خدماتی با اعتبار ۴۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در عجب‌شیر به بهره برداری رسید.

این طرح‌ها شامل افتتاح انبار دارویی بیمارستان، تکمیل پارک فاز ۲ میدان ولی امر، لکه گیری و روکش آسفالت جاده عجب‌شیر _ بناب، احداث روشنایی روستایی و افزایش ظرفیت ترانس پست هوایی بود.

طرح توسعه پوشش شبکه‌های رادیویی اف. ام در ایستگاه شهید مدنی تبریز با حضور معاون توسعه و فناوری رسانه سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران به بهره برداری رسید.

شریفی معاون توسعه و فناوری رسانه سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: در این خصوص افزایش توان و تمرکز ما بر روی پخش تلویزیونی بودو همواره در تلاش برای توسعه شبکه پوششی کشور هستیم و نزدیک به هفت هزار ایستگاه در جای جای کشورمان استقرار یافته است و اولویت ما بر روی شبکه‌های دیجیتال است و به لطف خدا بخش اف. ام جاده‌ای در مراکز استان‌ها فعال است و ۴۵۰ ایستگاه را ارتقا داده ایم و از این تعداد تنها ۷۰ ایستگاه باقیمانده است که نیازمند ارتقا هستند.

پنج طرح خدماتی درمانی شبکه بهداشت و درمان شهرستان هریس شامل احداث و راه اندازی بخش سی تی اسکن، خرید تانکر اکسیژن، دستگاه امحاء پسماند عفونی، شبکه فیبر نوری بیمارستان امام حسین علیه السلام هریس و محوطه سازی و حصارکشی خانه‌های بهداشت شهر‌های کلوانق و ارباطان و پنج روستا‌ی این شهرستان در مجموع با هزینه ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

سه طرح صنعتی و تولیدی با حضور سرپرست استانداری آذربایجان شرقی در مراغه افتتاح شد. کارخانه تولید ورق‌های پلاستیکی برای بسته بندی، دستکش‌های روکشدار و خط تبدیل ضایعات مرغ به پودر با صرف اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید. با راه اندازی کارخانه تولید ورق‌های پلاستیکی بسته بندی به ظرفیت ۱۰ تن و با سرمایه گذاری ۱۰۸ میلیارد تومان برای ۲۰ نفر ایجاد اشتغال شده است. همزمان با این طرح خط تولید دستکش‌های روکشدار به ظرفیت سه هزار جفت با سرمایه گذاری ۱۱ میلیارد تومان و اشتغال ۱۲ نفر افتتاح شد. همچنین خط تبدیل ضایعات مرغ به پودر با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان افتتاح شد. هفت طرح برق رسانی و چهار طرح آب و فاضلاب هم با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری رسید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.