سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خرید مستقیم شالی از برنجکاران مازندرانی توسط شرکت‌های زنجیره تامین برنج کشور + فیلم

۹ هزار تن شالی در یک ماه گذشته توسط شرکت‌های زنجیره‌ای تامین برنج کشور برای حمایت از برنجکاران مازندرانی و بازار برنج داخلی خریداری شده است.

معصومی مدیر بازرگانی یکی از شرکت‌های زنجیره تامین برنج کشور با اشاره به اوج‌گیری بازار برنج در یک ماه اخیر با حضور شرکت‌های تامین برنج کشور، گفت: این شرکت با اعتمادسازی توانست بخش قابل توجهی از برنج‌های انبار شده را با قیمت مناسب و بالاتر از نرخ بازار خریداری کند. 

او با بیان اینکه بازار برنج دو سال گذشته شرایط خوبی نداشت، افزود: این شرکت از ابتدای امسال ۱۰ هزار تن از برنج‌های سال گذشته کشاورزان را خریداری کرده و این روند از ماه گذشته بصورت خرید شالی به طور مستقیم از کشاورزان ادامه یافته است.

معصومی ادامه داد: در این مدت حدود ۹ هزار تن شالی با قیمت هر کیلوگرم ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان از برنجکاران مازندرانی خریداری شده است و با توجه به استقبال خوب برنجکاران محدودیتی در میزان خرید شالی وجود ندارد.

مدیر بازرگانی یکی از شرکت‌های زنجیره تامین برنج کشور با بیان اینکه تمامی شالی‌ها با نرخی توافقی بین کشاورز و شرکت خریداری می‌شود، افزود: هر کیلوگرم برنج ماه گذشته بین ۸۵ تا ۹۰ هزار تومان از کشاورزان خریداری می‌شد و اکنون تمرکز  این شرکت بر روی خرید شالی است.

او گفت: ۳۰ تا ۴۰ درصد وجه شالی‌ در زمان تحویل بار به کشاورز پرداخت و مابقی نیز در کمتر از یک ماه به حساب آنها واریز می‌شود.

صمد علیپور یکی از کشاورزان مازندرانی نیز با بیان اینکه حضور شرکت‌های تامین برنج کشور در طی این دو سال سبب آرامش کشاورزان شده است، گفت: مهمترین دغدغه کشاورزان در سال‌های گذشته، علاوه بر افزایش قیمت کود و سم و هزینه کارگری، کم رونقی در بازار فروش برنج بود که دو سال اخیر این دغدغه تا حدودی برطرف شد.

او افزود: یکی از بهترین تصمیمات دولت در سال گذشته ایجاد همین زنجیره تامین برنج کشور با حضور شرکت‌های بزرگ بود که با ورود آنها به حوزه برنج و خرید‌های نامحدود با قیمت مناسبی بخش قابل توجهی از بازار برنج کنترل شده است.

برچسب ها: قیمت برنج ، خرید برنج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.