سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تخلیه و بارگیری  ۲۰ میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره)

مدیر کل بنادر و دریانوردی  استان خوزستان گفت: مجموع تخلیه و بارگیری کالای نفتی و غیرنفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) در پنج ماه نخست امسال به بیش از  ۲۰ میلیون تن رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۴ درصد رشد داشته است.

ابوطالب گرایلو گفت: بیش از شش میلیون و ۱۳۹ هزار تن انواع کالای اساسی در پنج ماه نخست امسال از طریق این بندر تخلیه شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۱ درصد رشد یافته است.

 

او با بیان اینکه میزان تخلیه و بارگیری کالا در پایانه کانتینری منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) به بیش از  ۳۴ هزار  TEU رسیده است، افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۶ درصد رشد داشته است.

 

رشد بارگیری محموله‌های صادراتی 

 

 

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان می‌گوید: بارگیری محموله‌های صادراتی شامل انواع کالا‌های مواد معدنی، ساختمانی، شیمیایی و کانتیری با سه درصد رشد به بیش از ۹ میلیون و ۴۹۹ هزار تن رسید.

 

آقای گرایلو گفت: تخلیه انواع کالا‌های وارداتی در این بندر با ۲۵ درصد رشد به بیش از ۷ میلیون و ۶۵۲ هزار تن رسید.

 

رونق روز افزون فعالیت‌های ترانزیتی

 

او  به رشد ۱۰۷ درصدی ترانزیت در این بندر اشاره کرد و افزود: نزدیک به ۲ میلیون تن ترانزیت در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) طی پنج ماه نخست امسال انجام شده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان  گفت: میزان تخلیه و بارگیری فرآورده‌های نفتی در این مجتمع بزرگ بندری را نزدیک به ۹ میلیون تن اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از ۱۷ رشد برخوردار بود.

در چهار ماه نخست امسال سهم منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) از ترانزیت انواع کالا در کشور به ۳۶ درصد رسید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.