سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نظارت بر فروش نوشت‌افزار در بازار مهاباد تشدید شد

مسئول واحد نظارت و بازرسی اتاق اصناف مهاباد گفت: طرح نظارت ویژه بر بازار فروش و توزیع اقلام مصرفی و نوشت‌افزار ویژه بازگشایی مدارس در این شهرستان تشدید شد.

یوسف شریف‌زاده مسئول واحد نظارت و بازرسی اتاق اصناف مهاباد گفت: طرح نظارت ویژه بر نحوه عرضه و فروش نوشت‌افزار، کیف، کفش و اقلام مورد نیاز دانش‌آموزان تا ۱۵ مهرماع امسال ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در قالب این طرح هر روز اکیپ‌های ۲ نفره، عملیات بازرسی به همراه نمایندگان تعزیرات حکومتی بازار گروه‌های کالای پرمصرف، مراکز عمده و خرده فروشی نوشت‌افزار، کیف و کفش و لباس‌های ویژه مدارس را با همکاری با اداره صنعت، معدن و تجارت، شبکه بهداشت و و درمان و نیروی انتظامی انجام می‌دهند.

مسئول واحد نظارت و بازرسی اتاق اصناف مهاباد اضافه کرد: هدف از اجرای طرح نظارت بر نحوه فروش نوشت‌افزار در استان، اعمال نظارت پیشگیرانه و جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی عرضه‌کنندگان نوشت افزار و جلوگیری از عرضه انواع نوشت افزار تقلبی و غیراستاندارد وارداتی و برخورد قانونی با کالا‌های قاچاق در بازار با رویکرد حمایت از تولیدات داخلی و همچنین جلوگیری از هرگونه کمبود کالا، کم‌فروشی و افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها و بروز تخلف‌های احتمالی است.

شریف‌زاده اظهار کرد: نمایشگاه عرضه نوشت‌افزار با قیمت تعریف شده و مشخص به‌زودی و پیش از شروع شدن سال تحصیلی جدید در این شهرستان دایر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کمبودی در بازار لوازم تحریر و نوشت‌افزار وجود ندارد، تاکید کرد: تمام واحد‌های صنفی موظف به نصب قیمت کالا و نرخ‌نامه در معرض دید عموم هستند و شهروندان می‌توانند هرگونه تخلف گران‌فروشی، کم‌فروشی، نداشتن برچسب قیمت و ارائه‌نکردن فاکتور از سوی فروشندگان را با شماره ۱۲۴ یا شماره ثابت ۴۲۲۲۹۹۷۴ گزارش دهند.

هم‌اکنون ۱۲ هزار واحد صنفی در مهاباد فعالیت می‌کند؛ این شهرستان با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت دارای ۵۲ هزار نفر دانش‌آموز است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.